Tarieven vanaf ongeveer 25 per uur, probleem is dat iedereen die gras kan maaien zich hovenier mag noemen. Wil je meer zekerheid, zoek dat een tuinarchitect want daarvan weet je dat hij/zij in ieder geval de studie tuinarchitectuur heeft afgemaakt. Tuinarchitect is namelijk een beschermde titel. Voor deze persoon moet je wel flink dieper in de buidel tasten, mijn inschatting is vanaf 75 tot vele honderden per uur voor de toppers.
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Maar je gaat toch geen tuinarchitect inhuren om te schoffelen en de heg te knippen?
paulus811
13 jaar geleden
Nee itsme, maar staat er dat dat de werkzaamheden zijn dan?
itsme
13 jaar geleden
klopt, je hebt gelijk. Ik heb alleen een ander beeld bij hovenier dan bij tuinarchitect... maar strikt genomen is een hovenier zowel de schoffelaar als de tuinarchitect.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoveniers kunnen hanteren of een prijs per uur of een prijs per vierkante meter. De prijs per vierkante meter ligt tussen de 50 en 100 euro. Een gangbare prijs per uur voor hoveniers is 50 euro. Hier vind je meer informatie: https://hoveniers.online/kosten-hovenier

Andere antwoorden (4)

Als deze niet zwatr komt werken moet je rekening houden met startprijzen van 35 euro, doorlopende tot wel 100 als je een goed opgeleide profi te pakken hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige hoveniers rekenen voorrijkosten en dan de gewerkte uren.
Anderen rekenen alle tijd die men voor de klant bezig is, dus ook het rijden er na toe en weer terug + een klein bedrag voor de autokosten.
Zo kan er nog al eens verschillen optreden, maar zo tussen de 40 en 45 euro zullen de meeste wel kosten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier vraagt iemand 32,50 per uur en zegt daarmee voordelig te zijn.

http://link.marktplaats.nl/347185045
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken mensen die zwart € 20,-- per uur betalen voor tuinonderhoud, dus schoffelen, snoeien etc.