Is het blad van een witte oleander giftig als je hem in je mond heb gehad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

Oleanders zijn wel goed giftig, het eten van zaden en bloemen kan zelfs dodelijk zijn. Met alleen een blad in je mond, zonder het door te slikken, zal het zo'n vaart niet lopen, maar gezond is het ongetwijfeld niet. En in het geval van een kind zou ik zeker een arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je er niet op gekauwd of gezogen hebt, zul je er niet ziek van worden. Maar beter niet meer doen! Oleanders zijn erg giftig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oleander is inderdaad giftig en het is beter hem niet in de mond te nemen. technisch gezien klopt je vraag niet helemaal. het blad is al giftig en het word er niet giftiger of minder giftig van als je het in de mond hebt gehad.

In het geval van kinderen is het beter bij twijfel een arts te raadplegen. Daar zijn ze voor.