kan een oleander onder een afdak uit de wind overleven buiten in de winter of moet deze echt naar binnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Antwoorden (1)

Een oleander kan tot ong. 6 à 7 graden vorst overleven, maar als het echt kouder wordt dan die 6 à 7 graden, moet hij echt naar binnen. Pas wel op dat hij niet uitdroogt onder het afdak. Pak voor de zekerheid de pot in met bubbeltjesfolie zodat de wortels niet kunnen bevriezen. Bij zachte winters kan een oleander wel in de tuin overleven, maar ja, dat weet je nu eenmaal niet van te voren. Heb zelf helaas na heel veel jaar, een paar jaar terug een oleander moeten uitgraven omdat hij de vele sneeuw en vorst niet had overleefd.