Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Speelt bij de in Nederland beschikbare rozenrassen, de geur nog een rol?

De rozen in onze (Zuid-Europese) tuin bloeien momenteel uitbundig, een lust voor het oog! Maar de geur die ze daarbij verspreiden, is echt héél bijzonder. De hele tuin is er van vervuld. Ik was die geur haast vergeten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
597

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alleen de enkelbladige rozen die veel in gemeentelijke plantsoenen voorkomen, verspreiden nog een heerlijke geur.
Bij mijn weten is alles wat je koopt puur geselecteerd op uiterlijk en is de geur er uit gekweekt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met enkelbladig bedoel ik enkelbladige bloemen,dus niet zoals die op de foto!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is heel lang zo op kleur gekweekt, dat de geur verloren ging,al zijn ze wel blijven bestaan.
Ik heb het idee dat men nu bezig is weer meer geur in de tuin te brengen
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik heb gewerkt bij de bloemenveiling in Vleuten en had veel contact met (rozen)kwekers. Rozen zijn voornamenlijk een (erg winstgevend) exportproduct en omdat ze vooral er decoratie worden gebruikt werd de geur van ondergeschikt belang t.o.v. het uiterlijk. In de parfumindustrie is het het omgekeerde, maar die markt is in Nederland te klein om winstgevend te zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik bedoel natuurlijk: ter decoratie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding