hoe krijg ik kaarsvet van mijn terrastegels?

we hebben het al van de tegels afgeschraapt maar nu blijvan er vlekken . hoe krijg ik deze weg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
8.2K

Antwoorden (6)

Nog nooit op stenen geprobeerd. Maar laat het kaarsvet eerst smelten (bijv. föhn) en dan met keukenpapier opnemen (keukenpapier neemt het kaarsvet op)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keukenpapier er op leggen en dan er overheen strijken met strijkijzer. Op de hoogste stand zetten.Op tegels heb ik nooit gedaan, maar op mijn salon tafel al 3 x !!! Het gaat er zo af ! Succes .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaarsvet is er al afgeschraapt hè? Probeer eens : een paar vellen keukenpapier op de vetplek leggen en met een hete strijkbout over het papier strijken. Hopelijk zuigt het vet dan in het papier.

Toegevoegd na 32 minuten:
Eventueel daarna een papje maken met Biotex en een tijdje laten intrekken.Daarna wegschrobben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mogelijk dat schrobben met azijn werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me logisch dat een "ontvetter" (afwasmiddel oid) dit met gemak moet kunnen verwijderen. Dus maak een sopje en wrijf het met een schuursponsje weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals u weet is kaarsvet parafine en dat kan u oplossen met tolueen of hexaan.
Wilt u geen producten gebruiken dan kan u altijd met een hogedrukreiniger met verwarming tot 100°C het proper spuiten, u kan er ook nog detergent aan toevoegen om het mooi te ontvetten.
Zo een hogedrukreiniger kan u huren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zeer veel kennis en massa's ervaring dank zij veel opleidingen en mijn job als maintenance supervisor.
Ik probeer alleen mensen te helpen. Bedankt.