Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik kaarsvet van mijn terrastegels?

we hebben het al van de tegels afgeschraapt maar nu blijvan er vlekken . hoe krijg ik deze weg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
8.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Nog nooit op stenen geprobeerd. Maar laat het kaarsvet eerst smelten (bijv. föhn) en dan met keukenpapier opnemen (keukenpapier neemt het kaarsvet op)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keukenpapier er op leggen en dan er overheen strijken met strijkijzer. Op de hoogste stand zetten.Op tegels heb ik nooit gedaan, maar op mijn salon tafel al 3 x !!! Het gaat er zo af ! Succes .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaarsvet is er al afgeschraapt hè? Probeer eens : een paar vellen keukenpapier op de vetplek leggen en met een hete strijkbout over het papier strijken. Hopelijk zuigt het vet dan in het papier.

Toegevoegd na 32 minuten:
Eventueel daarna een papje maken met Biotex en een tijdje laten intrekken.Daarna wegschrobben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mogelijk dat schrobben met azijn werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me logisch dat een "ontvetter" (afwasmiddel oid) dit met gemak moet kunnen verwijderen. Dus maak een sopje en wrijf het met een schuursponsje weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals u weet is kaarsvet parafine en dat kan u oplossen met tolueen of hexaan.
Wilt u geen producten gebruiken dan kan u altijd met een hogedrukreiniger met verwarming tot 100°C het proper spuiten, u kan er ook nog detergent aan toevoegen om het mooi te ontvetten.
Zo een hogedrukreiniger kan u huren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zeer veel kennis en massa's ervaring dank zij veel opleidingen en mijn job als maintenance supervisor.
Ik probeer alleen mensen te helpen. Bedankt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding