Waar kan ik deze Akelei kopen?

Ik heb een soort akelei gevonden, maar nou is mijn vraag: waar kan ik deze soort kopen? (zie foto)

Toegevoegd na 1 minuut:
Graag het liefst een winkel in de buurt van Staphorst. Of bestellen via een betrouwbare site.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.2K
Amadea
11 jaar geleden
Bedoel je zaden ervan, of een hele plant?

Het beste antwoord

Aangezien de plant in mei en juni bloeit ga ik er maar vanuit dat je een hele plant wilt kopen. Dan moet je vragen bij tuincentra bij jou in de buurt of ze de *Aquilegia caerulea 'Red Hobbit'* verkopen. Er is via internet namelijk niet te achterhalen waar men ze aanwezig heeft.

Je kunt het vragen bij Life & Garden, Achthoevenweg 2; Kwekerij en Tuinplantencentrum Van Oosten, Sprakelhorstweg 6-A; Welkoop, Oude Rijksweg 138; of Intratuin, Berggiersweg 1.

Mocht je tóch zaden bedoelen, die zijn hier te bestellen: http://www.seedspro.com/product_info.php/cPath/37/products_id/243
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus van mij. Je hebt de naam achterhaalt, adressen in de buurt gezocht en een website gevonden. geweldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (4)

De Akelei kun je het beste zelf zaaien. Hij komt elk jaar terug. Op onderstaande site kun je zaad bestellen, in dit gemengde pakje zit zo te zien ook de kleur die jij zoekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens op de site van Bakker-Hillegom;
www.bakker-hillegom.nl

Toets bovenin bij de zoekfunctie 'Akelei' en je ziet dat ze hem daar hebben. Ze hebben zelfs een zwarte variant.

Ik bestel vaak planten, bomen, heesters daar en het leuke is dat ze er altijd een cadeautje bij doen. Ze zijn misschien iets duurder, maar je hebt wél garantie.
Ik heb wel eens een pakket van 5 hosta's gekregen waarvan er 2 achterbleven in groei. Ik stuurde een mailtje en kreeg direct een nieuw pakket met 5 hosta's.
De cadeautjes zijn ook niet verkeerd! Zo kreeg ik er jaren geleden een 'solar' verlichte glazen bol als tuinverlichting bij met kleurwissel, hij doet het nog steeds. Ook de led-
lamp op zonne energie die bij de poort hangt doet het nog steeds na jaren. Ze sturen ze op wanneer je wilt.
kan direct of wanneer de juiste planttijd is. Moet je alleen even aangeven op de site bij bestelling.
Bij Bakker hebben ze vaak hele nieuwe soorten die je niet bij anderen ziet.

Toegevoegd na 13 uur:
Ik weet niet of je deze soort of deze kleur specifiek zoekt. Bakker heeft de rode niet in het assortiment.
www.tuinflora.com/index.php?/Vaste-planten/Akeleien/
Akelei-caerulea=Crimson-Star-1-plant.html

Als je hierop klikt zie je hem in beeld in de crimson-rode kleur. Je kunt hem hier tot 31 mei bestellen.

Toegevoegd na 13 uur:
Je kunt ook een E-mail sturen en ze mailen dan terug wanneer ze hem weer in voorraad hebben als hij uitverkocht is.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt. 5 jaar garantie. ook als je heester bevroren is, krijg je zonder vragen een nieuwe.
ze zijn niet eens echt duurder, maar ze geven je meteen 3 planten voor 9 euro, of 5 voor 11 euro. per soort ben je dus gemiddeld 10 euro kwijt. bij een tuincentrum betaal je 3 euro per stuk.
ach, in het voorjaar wacht ik meestal tot ik een leuk cadeautje voorbij zie komen voordat ik bestel. Meestal krijg ik de gids, zit er een foldertje bij een tijdschrift, krijg ik ene aanbieding via de mail, en huis-aan-huis nog ene andere aanbieding. en dan neem ik de leukste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie daar een zwarte, een blauwe en een roze, maar niet deze rood-witte.
Bakker is inderdaad goed wat service betreft.
Je zou aan de eigenaar van de plant kunnen vragen of je na de bloei de zaadjes mag komen halen. Misschien gaan die het volgend jaar bloeien en dan heb je de gewenste plant. Gewoon tussen de andere planten in de borden strooien, dat geeft het mooiste effect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook bij esveld maak je een goeie kans. succes!