mijn Abutilon, blijft veel last houden van witte vlieg?

ik spuit regelmatig met een mengsel van zeep en spiritus, maar komt toch weer terug
wat kan ik misschien beter gebruiken om die vlieg en groene luis uit te bannen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Wat goed tegen witte vlieg en spint helpt, is de plant buiten zetten.
Wind en andere dieren hebben dan de kans de spint en witte vlieg voor je op te ruimen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zodra het kouder wordt haal je haar dan naar binnen om te overwinteren, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je de plant ook al nieuwe grond hebt gegeven, blijven er 2 dingen over:
plant weggooien
krachtigere verdelgingsmiddelen gaan gebruiken.
12 jaar geleden
Zit toch niks anders op dan een middeltje te halen bij een tc ofzo. Het mengsel dat je gebruikt is overigens niet zo heel goed voor de plant ook. Luis is hardnekkig en krijg je dus niet zomaar weg.. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je liever nog niet op gif over wil gaan, probeer dan eens een uitgeknepen teentje knoflook door het gietwater.
Rieneke1
12 jaar geleden
Een plant met witte vlieg, spint of luizen heeft het niet naar zijn zin.
Gif spuiten of zeep en spiritus, help wel even, maar de oorzaak los je er niet mee op.
De Abutilon is erg gevoelig voor witte vlieg en spint.
Deze plant heeft regelmatig water en vooral mest nodig, zogauw als hij maar een keer te droog staat, of de voeding in de grond is uitgeput, wordt zijn natuurlijke weerstand minder en komt er bijna altijd witte vlieg in, als de kachel eenmaal brandt, ook spint.
Buiten heeft de Abutilon veel minder last, maar in een mooie zomer komt er ook vaak witte vlieg in.
Van Ecostijl is er een prima biologisch middel in de handel en natuurlijk dan ook bemesten ( vloeibaar organisch) en misschien verpotten.