Ben ik bij huren evt mandelig ivm schutting?

Huur al 10 jaar woning met tuin en schutting. Is de huisbaas verantwoordelijk v.d. schutting in de tuin?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1K

Antwoorden (1)

Ja, alleen de eigenaar/huisbaas heeft met de mandeligheid te maken ( het is een zakelijk recht) en de huurder niet. Deze huurt alleen maar de woning en tuin en heeft dus niets te maken met onderhoud of kosten voor de schutting of muur. Als huurder heb je een vorm van gebruiksrecht om het populair te zeggen.
Wel regelt de wet het gedrag tussen buren onderling zoals het bijhouden van de heg of overhangende takken etc, die regels van het burenrecht gelden voor iedereen die er mee te maken heeft.