welke bloem kleur kan magnolia Susan krijgen

een magnolia boom susan gekocht vanwege de mooie donkerpaarse bloemen die erin zouden komen, nu staat de boom in bloei maar nu zijn de bloemen niet paars maar wit aan de uiteinde en roze het midden. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Antwoorden (2)

Je hebt denk ik te maken met een Magnolia x Soulangiana,
die hebben de kleur die jij beschrijft. De Magnolia Susan hoort idd donkerpaars te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Susan krijgt inderdaad paars/rode/roze bloemen, maar magnolia's zijn haast nooit helemaal effen van kleur ; de bladpunten zijn vak wat lichter. Ook zijn er verschillende variëteiten die wat lichter of wat donkerder kunnen uitpakken. Het midden heeft altijd zo'n licht puntje.

Maar afhankelijk waar je de boom gekocht hebt, is het natuurlijk ook niet uitgesloten dat de naam op het kaartje niet de correct is geweest. Dat kun je pas concluderen als hij echt consequent roze/witte bloemen blijft krijgen. Dan is het vermoedelijk toch een zusje. Als je op Internet rond gaat kijken, zie je inderdaad ook heel wat lichte (roze en/of lila) variëteiten die onder de naam 'Susan' worden verkocht.