Wat kan ik doen tegen de de vieze slakken in mijn tuin, ik word er misselijk van ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

escargo van ecostyle. dit zijn slakkenkorrels waar alleen de slakken onder lijden. veilig voor vogels, egels, en andere dieren.

Waarschijnlijk komen ze af op de opkomende vaste planten zoals hostas. Er zijn verschillende slakkenkorrels te verkrijgen. Ecostyle en Bayer hebben de beste middelen. Bayer is prijstechnisch gezien goedkoper.

Bier of gistrijke producten zullen de slak ongetwijfeld aantrekken. Vul daarom een potje met gistrijk bier en graaf dit in tot aan de rand. Vervolgens zal de slak willen drinken en in het potje of bekertje vallen, waardoor ze verdrinkt.

wat bij mij heel goed helpt is zout strooien daar kunnen slakken niet zo goed tegen de slakken die zich al in je tuin bevinden gaan er dood van en de rest zal dan ook wel weg blijven

Leg bakjes met slakkenkorrels neer,graaf ze een beetje in schuin zodat er geen regen in kan.Want als het geregend heeft zijn de korrels niet meer lekker voor slakken en is geen gezicht in de tuin.

mijn moeder had er ook last van verleden jaar en wij hebben een schelpenpad aangelegd en ook bij de planten en bloemen gestrooid, want wat slakken niet fijn vinden is over gebroken schelpen heen moeten die zijn nogal scherp sindsdien hebben wij er nauwelijks tot niet meer last van gehad. dit is een natuurlijke manier en heel effectief

Cacaodoppen in de tuin helpen echt goed, Ook tegen onkruid. Klein laagje is genoeg. Maar legmeel voor hennen (kippen)helpt zeer goed. Je strooit wat in de tuin en 's Morgen kan je dan zo de slakken oppakken en weggooien. Deze manieren zijn milieu vriendelijk. Om de slakken nu te laten verdrinken in bier.. jakkie.

Ik had toevallig muizen achter het huis. Ik had enkele plastic muizenvallen van Action gezet en ik had daar wat pindakaas in gesmeerd. En wat schetst mijn verbazing: ik heb voordat ik de muizen ging vangen eerst drie hele grote naaktslakken mee gevangen. Dus, proberen maar.

De beste oplossing is te zorgen dat je ze niet meer vies vindt. Verdiep je in de slak, lees Wikipedia of een boek; praat erover met mensen; volg een slak in je tuin; geef hem of haar een naam; voer het diertje en probeer jezelf ervan te overtuigen dat slakken niet vies zijn. Zelfs het inschakelen van professionele hulp kan goedkoper en efficiënter zijn dan je hele leven achter de slakken aanzitten.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fobie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slakken

je moet op alle slakken zout leggen

Strooi een beetje zout over je tuin (of als je dat zielig vind heb je ook iets in een praxis ofzo)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100