Kan een ''cortaderia''oftewel ''Silverstar'' de nachtvorst die op komst is verdragen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ed,Help!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Cortederia is een matig winterharde grassoort.
Indien je hem niet afknipt voor het voorjaar is, is hij beter winterhard.
Alleen in een echte strenge winter bevriest hij dan.
In de zeer koude winter van 1983 zijn de meeste bevroren.
Vertrouw je het niet, zet er dan gaas omheen, flink ruim om de plant zelf.
Buig al het gras om de voet van de plant en vul het gaas verder op met blad.
WAARSCHUWING!
Het blad zelf is zo scherp als een scheermesje en ook al weet je het, je hebt zo rode vingers en veel pleisters nodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Cortaderia (ook wel vossestaart genoemd) kan niet tegen sneeuw, maar verdraagt wel af en toe nachtvorst tot ongeveer -5 graden C, die niet te lang aanhoudt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als het wel sneeuwt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedekken, denk ik.
Dit stond op een Argentijnse website ... het is per slot van rekening gras van de pampas.
Meestal loopt het zo'n vaart niet hoor. Soms denk ik ook dat iets is doodgevroren, maar ik geef het altijd nog een kans. En negen van de tien keer komt het toch weer op als het zonnetje gaat schijnen.