Waar zijn de merel jongeren gebleven?

Twee dagen geleden hebben we ondekt dat er een merelnestje in onze tuin zat. Er zaten ook al twee jonkies in. Ze waren nog niet zo groot en hadden nog geen veertjes. Vanmorgen was er nog maar 1 over en ondanks dat ik vanmiddag een beetje heb opgelet is de ander nu ook weg.

Waar zijn ze gebleven? Het nestje is nog helemaal heel en er ligt voor zo ver wij kunnen zien ook niets op de grond of in de bosjes. De ouders komen nog steeds in het nestje om te kijken, maar er zit niets meer in. Heel zielig !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Mischien een roofdier? Of kat van de buren.. Kleine beestjes zijn heel kwetsbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach wat sneu!

eksters, flaamse gaaien, kraaiachtigen, katten.... ze lusten allemaal jonge vogeltjes.
ze moeten dus ten prooi zijn gevallen aan de rovers die in je tuin zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was het niet (partime wolfje)! Sneu zeg, vooral omdat de mereltjes zulke gezellige vogeltjes zijn, bij mij hier komen ze heel dichtbij als ik me in mijn tuintje (van 1/3 ha) begeef..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat door de verrekijker? haha. hier zie ik ze ook vanaf 3 hoog. er staat een berk pal voor mijn huuske en kijk er recht op.
als het warm genoeg is (ik ben een koukleum) laat ik de balkondeur van de slaapkamer op een kier staan. dat is zo lekker wakker worden met een concert van die merels! ja Baske! dan kan je misschien wel wat klungelen met geluid, maar daar kan niemand aan tippen hoor. HAHA
:OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zeker niet! Elke merel lijkt wel zijn eigen taal/dialect te hebben... fantastisch om naar te luisteren!
Mooi dat jij dat ook zo heerlijk vindt. Een aantal weekjes terug heb ik een slecht een paar keer een vogeltje gehoord die wel leek op het geluid van een nachtegaal. Nu heb ik niet zooo vaak nachtegalen gehoord om zeker te zijn (in ieder geval op een camping bij de Ardèche), maar het was toch wel iets wat er zeer op leek. Het begon altijd al het net aardedonker was en duurde hooguit een kwartiertje of zoiets, zo tussen 11 en 12 uur.
Een enkele keer ben ik heel langzaam naar het beestje toegelopen. Hij was iets groter dan een mus of mees, waar wel wat kleiner en vooral slanker als een merel.
Het gezang was wonderbaarlijk (wou dat ik dat zo kon :). De laatste keer toe ik de ingeving kreeg om een stukje ervan op te nemen, schee hij/zij er net mee uit, en heb ik het beestje sindsdien niet meer gehoord. tsjilp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ernstig gevalletje van plankenkoorts!!!
wat sneu voor het beestje zeg :OP dan moet je maar zelf tjilpen idd, wie weet schop je het ook wel tot de X factor. je blijft in ieder geval in de nachtelijke geluiden haha. van WW naar NG maar is dit m foestallig? http://www.de-natuur.be/pages/nachtegaal.html#voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
YES! Goed van je dat je dit even opgezocht hebt!
De buren waren een beetje ongelovig toen ik het vertelde.
Maar ja die gaan ook met de kippen op stok, dat kan ik niet echt zeggen.. :) Het worden wel steeds onschuldigere diertjes he? Nu NG, wat straks...? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, zolang je buren nog niet vragen of het wel goed met je gaat valt het wel met het ongeloof toch? maar ik weet het het niet wat er straks zal komen, jij bent de mutant hier Bas, ik niet!
:OP