Hoe verjaag ik de kauwen die elk jaar in mijn schuur een nest maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1K

Antwoorden (4)

Verjagen wordt fysiek wel een heel vermoeiend spelletje. Je moet zorgen dat die vogels op generlei wijze je schuur inkunnen. Dus hermetisch afluiten maar met behoud van ventilatie. Dan zal het toch iets van vogelgaas/wering worden:

http://www.ronada.nl/vogelswering/vogels-weren-vogelnetten/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hihi, je eerste zin :))) prima antwoord en link! +1
Deze kan u laten vertrekken door een schaaltje met bleekwater in de buurt van hun nest te zetten, regelmatig bijvullen en ik verzeker u dat ze er vandoor gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso ervoor zorgen dat de kauwen moeilijk tot niet je schuur in kunnen. Als ze na 100 keer proberen niet meer binnen kunnen komen, geven ze het echt wel op.
Ten tweede moet je ervoor zorgen dat áls ze binnenkomen, de omgeving onaantrekkelijk is om te nesten. Bijvoorbeeld de kat (als je die hebt, of hond) regelmatig in de schuur laten, dan zorg je voor predatie. en ervoorzorgen dat er geen beschutte plekken zijn waar ze kunnen nesten, wat het onveilig maakt voor beesten om te nestelen. Maar ook hier geldt; voorkomen is beter dan genezen. Zo lang je ze maar niet dood schiet.

Oja, kauwtjes zitten graag in bomen voor hun nesten, zijn die er niet in de buurt die aantrekkelijker zijn dan de schuur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kauwen nestelen vaak met veel nesten bij elkaar in de buurt. Als het een kleine plek is waar ze willen gaan zitten kun je een bal draaien van kippengaas en dat op die plek leggen.

Maar tussen ons gezegd... vind ik je een bofferd dat die kauwen bij jou willen nestelen :-)
Ik hoop dat je een goed antwoord krijgt.
Succes ;-)