Hoe laat worden vliegen/muggen wakker en hoe laat gaan ze slapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
15K

Het beste antwoord

Vliegen en muggen reageren op licht en temperatuur.
De meeste vliegen zijn echte daginsecten, al lang voor donker zoeken ze al een beschut plekje.
Ze houden van warmte en zoeken dit ook altijd op.

Bij de muggen is het anders, dansmuggen b.v. zijn alleen actief overdag, op een luwe plaats bij temperaturen tot enkele graden onder nul, maar de vervelende steekmug, houdt weer van donker, liefst in de zomer, maar er zijn ook een soort huismuggen, die kunnen ook in de winter steken, ook die komen meestal in het duister.
En er zijn heeeeeel veel soorten vliegen en heeeeel veel soorten muggen.
Dus je vraag is niet goed te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
ik weet nu in ieder geval wel meer als voor je antwoord Ed :-)
+1

Andere antwoorden (1)

Ze worden om 20:07 wakker en gaan om 06:25 weer slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet grappig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook niet de bedoeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ik moest anders wel lachen ;-)
niko
12 jaar geleden
ik moest wel spontaan lachen.sorry hoor.i like t.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ hahahi.... Heb je niet een verkeerde naam gekozen?
Kristal
12 jaar geleden
dat zat ik ook te denken Mobie ;-)