Hoe kan ik een polystone plantenbak voor buiten verven en dat ie niet afgeeft?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb polystone tuinbakken, maar de kleur staat me niet meer aan. Kan ik de bakken verven? Moet ik dan eerst iets voorbehandelen en afwerken? Welke verf kan ik het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8.4K

Het beste antwoord

Gezien de aard van het mengsel wat polystone is,zou'k bijna willen beweren dat , na iets op ruwen cq.schuren en zeker goed schoonmaken en ontvetten nagenoeg alle verven hierop houden !
Mijn advies is voor werkelijk optimale levensduur : een steen of betonprimer (synth.basis) en daarna een op de gewenste kleur gebrachte betonverf of muurverf beiden voor buiten en op synthetische basis (dus niet waterverdunbaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aller eerst goed schoon maken evt. ontvetten voor bewerken met primer en je kunt alle kleuren verf gebruiken.
Louis