Wat is een goede plant voor op kantoor?

Een kleine plant voor op je bureau. Omstandigheden waarin hij goed moet gedijen: wel veel licht maar geen direct zonlicht, lage luchtvochtigheid (ca 30%), en in het weekend kan hij geen water krijgen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (16)

Volgens mij kan een varen onder alle omstandigheden staan. Een mooie cactus is ook geschikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een agave met zijn blauw grijze puntige bladen, weing water nodig , kan tegen veel licht .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeer gevaarlijke plant voor in huis vanwege zijn zeer scherpe bladpunten.(ogen)
Een vetplant hoeft nooit veel water en kan veel hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat betreft het water geven zou je een plant met hydrocultuur kunnen nemen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een waterlelie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neem een kunstplant.
Hoef je nergens naar om te kijken ... alleen af en toe afstoffen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een cactus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de grijze kantoor-plant!

(grapje!)

ik denk een cactus of een varen-plantacgtiig-ding.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kantoorruimten zijn over het algemeen de allerslechtste plaatsen voor een kamerplant. In het weekend gaat de themperatuur omlaag en de luchtvochtigheid is erg laag. Toch is er een grote uitzondering en dat is de Kalanchoe. Een plant tot 30 cm. hoog. Aanvankelijk alleen in rood maar nu ook in wit, geel, rosse, lila en zelfs dubbelbloemige. Deze vetplant heeft weinig water nodig, eenmaal in de week is voldoende, maar eenmaal in de 2 weken vindt de plant ook goed! Zelfs een keer per maand kan hij overleven, maar dan gaat hij wel een beetje raar doen. Kalanchoe, een zeer sterke plant, in div. kleuren en ook nog zeer goedkoop!!!!! Bloeitijd, heel veel weken, daarna weggooien en nieuwe kopen. Ook zeer geschikt voor buiten(zomer) Water geven niet nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Plastic plantjes. Lijken tegenwoordig nèt echt. Als je maar ver genoeg er vanaf staat. ;)
En anders een cactus.. super makkelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spathyfilium. Schijnt goed te zijn voor zuurstofgehalte in de lucht. Krijgt mooie witte bloemen. Ik heb ze in Seramis gezet (soort hydrocultuur, maar je kunt ze met zand en al zo potten) en dan hoef je ze maar 1 keer in de 3-4 weken water te geven (afhankelijk van de grootte van de pot)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een lepelplant
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een heel geschikte plant is een Phalenopsis. Heeft weinig water nodig en bloeit lang en mooi.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn wel een aantal planten die niet dood te treiteren zijn. Kalanchoë is al genoemd, asperagus is een goeie, en alle cactussen en vetplanten komen ook in aanmerking. Aloë vera bijvoorbeeld, ik heb hier een aloëplant die na een verhuizing achter gelaten was en het weken zonder verzorging heeft moeten stellen.
Met de stekjes van deze plant heb ik al veel mensen blij gemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een yuka, als er een vervelend wordt gooi je hem/ haar ertegenaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mooie antwoorden, goeie planten,maar toch moet hij WATER hebben, en wie doet dat?
Ik heb erg slechte ervaringen met de combinatie werk en plant.
Neem een kunstwerk of een reproductie en geniet!