Kan ik verschillende tuinkruiden bij elkaar in 1 bak plaatsen? En welke passen dan het beste bij elkaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
42.2K

Het beste antwoord

Hollands kruidentuintje (5 kruiden in 1 bak)
Heerlijke verse kruiden van eigen balkon! U krijgt 5 verschillende populaire kruidenplantjes:: bieslook, bladpeterselie, koriander, selderij en munt. De samenstelling kan af en toe afwijken afhankelijk van de beschikbaarheid van bepaalde kruiden.

Italiaans Kruidentuintje (5 kruiden in 1 bak)
Haal de Italiaanse keuken in huis met verse kruiden van eigen balkon! U krijgt 5 verschillende kruidenplantjes die populair zijn bij de Italianen: oregano, rozemarijn, bladpeterselie, salie, tijm.

Hollands en Italiaans kruidentuintje
De twee kruidentuintjes samen voor een speciale prijs.

In het Hollandse kruidentuintje zit 5 verschillende populaire kruidenplantjes:: bieslook, dille, koriander, selderij en munt. In het andere, 5 verschillende kruidenplantjes die populair zijn bij de Italianen: oregano, rozemarijn, bladpeterselie, salie, tijm.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit zijn wat voorbeelden, dus het kan. Maar let wel even op de grote van de planten, Maggi wordt heel groot maar het kan wel bij elkaar in 1 bak, doordat er zoveel soorten zijn leek mij dit overzicht wel heel handig. Het allerbeste is een leuk kruidenboekje te kopen dan weet je ook hoe de verzorging is en wat eenjarig is of een vaste plant. Heel veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan prima, maar zorg dat je hoge en lage bijelkaar zet, anders wordt het een oerwoud en kun je het lastig uitelkaar halen.

B.v. Bieslook, tijm en peterselie. Rozemarijn, dille en basilicum. Zo heb je verscheidenheid bijelkaar en doordat het allemaal andere blaadjes heeft, kun je het ook beter uitelkaar houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt vanalles bij elkaar zetten, net wat je lekker en mooi vindt. Het is handig om wat hogere planten achteraan in de bak te zetten, en lagere vooraan (of hogere in het midden, als je om de pot heen kunt lopen.
Wat ook leuk is: Drie verschillende maten potten stapelen, kleinste boven, een soort etagere van kruiden krijg je dan. Het voordeel is dat het dan wat overzichtelijker blijft. De maten van de potten moeten wel behoorlijk verschillen, anders heb je in de onderste potten maar heel weinig ruimte.
Pas wel op met munt! Dat woekert enorm en duwt alle andere planten weg. Het gaat ook met de wortels door de gaten onderin de pot. Als je toch graag munt wil, zou ik het in een potje apart zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan niet altijd als je het perfecte resultaat wilt. Sommige kruiden scheiden nou eenmaal geur- of afvalstoffen af waar de ander weer niet goed tegen kan. Kijk eens op http://www.neerlandstuin.nl/algemeen/edible.html
Bijvoorbeeld een basilicumplant doet het extra goed als deze naast een tomatenplant staat: naast tomatenplanten gekweekte basilicum stimuleert ook de groei van de tomatenplant.
Zo zijn er nog veel meer details waar je je mee bezig kan houden om het beste resultaat te krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorzover ik weet mogen peterselie en selderij niet bij elkaar in een bak of naast elkaar in de grond, van andere kruiden heb ik dat niet gehoord op ons moestuin complex. Succes,Rhodo