Betonmortel of metselspecie gebruiken?

Ik wil de vijver afwerken en rondom de folie een fundering maken om een blauwstenen rand erop te leggen.
Wat kan ik daar het beste voor gebruiken? Metselspecie of beton? Andere tips voor aanleg ook welkom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Het beste antwoord

Mogelijk onderschat je het probleem.
Zo maar wat cement en daarop blauwsteen randen maken gaat helemaal niet goed.
Wat jij wil moet je als een tuinmuurtje zien, dat voor het grootste deel onder de grond zit.
Dus moet je wel een cm. of 50 diep je fundering maken van b.v. beton.
Hierop metsel je een steens muur tot net boven de grond.
Pas daarop metsel je de blauwstenen.
Doe je dat niet, dan zal snel alles gaan verzakken, scheuren, los gaan zitten enz.
Vooral tijden flinke vorst in de winter, vriest het totaal stuk/ omhoog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is eddijst toch een kei, en dat meen ik echt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord, eddijst. Ik moet hier eens over na gaan denken. Het betreft een al aangelegde vijver met ernaast liggende grindtegels en vaste plantenbakken d.m.v. pallisade randen. Denk niet dat ik dat allemaal ga afbreken om een blauwstenen randje te plaatsen.
Tussen vijverrand en stenen zit een ruimte van 10cm breed. Deze wilde ik uitgraven (20cm) en beton in storten (gewapend), en daarop de blauwstenen rand te kitten.
Is dat nu gedoemd te mislukken of zijn er nog andere opties of mogelijkheden?

Andere antwoorden (1)

Voor fundering gebruik het best betonmortel.