Welk dier produceert dit? (Zie foto's)

Onder de postbus ligt geregeld een hoopje afval. Ik heb het een keer helemaal weggeveegd, maar toen ik enkele dagen daarna weer keek, lag het er opnieuw.
Het kunnen geen wormen zijn die iets dergelijks produceren, want het ligt op de stenen vloer!

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb inmiddels een kartonnen bakje neergelegd. Al na de eerste nacht was er een hoopje gedeponeerd. Inmiddels vannacht wéér (zie foto's). Ik heb nu sterk de indruk dat er iets achter de postbus zelf zit, want de gegeven verklaringen lijken niet te kloppen. Ook een egel kan onmogelijk in het bakje zijn geklommen zonder op z'n minst het bakje te verplaatsen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Lijkt erop dat ik geen foto's erbij kan plaatsen, heb daarom maar bij de video link een foto gelinkt.

Toegevoegd na 6 dagen:
Hier de oplossing van het raadsel: geen egel... geen vleermuis... maar.....

Toegevoegd na 6 dagen:
Hier de oplossing van het raadsel: geen egel... geen vleermuis... maar.....

Toegevoegd na 6 dagen:
zie link.... wijnslakken!
Vraag me nu in alle stilte af: zitten die slakken daar dag in dag uit... en gaan ze 's nachts (met een slakkegangetje) op pad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Antwoorden (4)

dit is van vogels.

Toegevoegd na 42 seconden:
zitten er boven de brievenbus vogels op de rand/dak van je huis toevallig..

Toegevoegd na 1 minuut:
of een afdakje oid...

Toegevoegd na 3 minuten:
vogelpoepjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit zijn vogels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is van een nachtactief dier.
Een dier dat veel wormen eet, te zien aan al het zand.
Dat niet zo groot is.
Geen vleeseter, maar insecteneter.
Kom ik uit op de gewone pad.
Uit ervaringen weet ik dat padden het bij voorkeur op betonnen, of stenen ondergrond doen en bij voorkeur steeds op de zelfde plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat paddenpoep donkerder was.
Verder ben ik het meer met jouw redenatie eens dan met de vogels die hierboven genoemd zijn.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kleur is afhankelijk wat de padden op dat moment eten, duidelijk is te zien aan het zand, dat het voornamelijk regenwormen geweest zijn.
Vogels kunnen niet alleen maar poepen, ze plassen en poepen tegelijk, dus is het veel meer een natte klodder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het een nachtdier is, klopt. Het gebeurt elke keer 's nachts; dat het een pad is die graag op dezelfde plek terugkomt, liefst op een stenen ondergrond en op dezelfde plek, dat kan ik makkelijk nagaan: ik leg vanavond een krant op de plek... Ik moet erbij opmerken, dat het toch wel een knappe pad moet zijn om een paar stenen treden van ~25 cm te nemen en dat alleen maar omdat ie zo graag op dezelfde plek z'n behoefte wil doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat van die treden is wel gek, maar niet onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bizar! van welk beestje kan dit zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets dat over de randen van de doos heenkomt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja een pad valt dan nu wel af, en kijk je waar de poep ligt, dan komt het vanachter de brievenbus vandaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten duidelijk resten in van regenwormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad wel vleermuizen gezien dit jaar; in de maand juni zelfs regelmatig in de achter- en in de voortuin. Maar dit moet toch wel een erg kleine vleermuis zijn want veel ruimte is er niet achter de postbus. Het is lastig erachter kijken want deze zit vastgeschroefd in de muur. Ik zal hem dit weekend losmaken en kijken of er iets achter zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De slakken op je foto is de kleine wijngaardslak, beter bekend als de segrijnslak, deze slakken eten ook rottend materiaal en algen van de grond, daarom zit er ook veel zand in de poep.
Toch knap dat deze slakken iedere nacht op pad gaan om te eten, maar nog meer bijzonder is, dat deze slakken de weg achter de brievenbus weer vinden.
Van een egel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vloer zit een halve meter boven de grond, met een trapje van drie treden. Onmogelijk dat een egel die hindernis neemt. Laat staan elke nacht!