Ik heb vorig jaar geprobeerd paprika's te kweken uit pitjes. Dit leverde hele kleine paprikaatjes op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze groter worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Eigenlijk kan dat alleen maar in een kas of verwarmde serre.
Het is heel bewerkelijk wat de temperatuur betreft maar ik heb een leuke site gevonden met een hele goede beschrijving.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien heb je de zaadjes te dicht naast elkaar geplant en dat ze daarom geen ruimte hadden om te groeien.

Dus misschien verder uit elkaar zetten zaadjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paprika's houden van warmte, veel voeding, zon en voldoende water.
Dus is een kas ideaal!
Je kunt hele kleine kasjes kopen voor de tomaten kweek, die prik je zo in de grond en zijn 1.80 hoog, met een plastic deurtje( flap) die je dicht kan doen.
Even zoeken bij tunnelkassen.
Je kunt er ook pepers en komkommers in kweken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter is om paprikaplantjes te kopen. Warm op laten groeien. Als je de slakken en ander ongemak kunt weren krijg je een hogere opbrengst.