Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er iemand van hovenier, tuinarchitect geworden. of is dat bijna niet te halen?

ik ga een opleiding hovenier doen maar mijn uiteindelijke doel is tuinarchitect. nou wil ik weten of dit te halen is omdat ik weet dat tuinarchitect een pittige opleiding is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
835

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb er net 50 jaar op zitten in dat gewroet in de grond.
Ik ben uiteindelijk natuurhovenier geworden.
Lang geleden wat diploma's gehaald ( 10 jaar voor geleerd) maar ik was officieel geen tuinarchitect.
Om een goed hovenier te worden moet je een nooit minder wordende dwang hebben zoveel mogelijk te leren van de natuur (leergierig)
Dat heb ik nog steeds!
Als je tuinarchitect wil worden dan moet je ook heel veel technische dingen er bij leren.
Maar het allerbelangrijkste is dat je zeer creatief moet zijn.
Immers een architect bedenkt en ontwerpt, het is een kantoorbaan!
Ben je maar een beetje creatief, dan wordt het niets, want creatieviteit kan je niet leren, dat moet je hebben.
Wil je lekker altijd buiten bezig zijn , dan moet je dit ook niet worden.
Maar als hovenier kan je heus je ei wel kwijt en een goede hovenier is eigenlijk ook een tuinarchitect.
Ik kan tuinarchitecten die er niets van bakte en ik kan hoveniers die geweldige dingen konden maken.
Als je het in je hebt, komt er het ook wel weer uit.
Ik hoop dat je een goede keuze maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als er een kortere weg is voor het doel dat je uiteindelijk wil bereiken, dan zou ik de kortere weg kiezen (dus meteen beginnen met de opleiding tuinarchitect). Is dat niet mogelijk? Of is een diploma van de hoveniersopleiding een goede start voor een tuinarchitectenopleiding?
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het probleem is dat ik niet gelijk een tuinarchitecten opleiding kan beginnen en wou ik wel in de tuinen werken. dus dacht ik dan begin ik met hovenier
Antoni
14 jaar geleden
Dank voor de toelichting!
Ik heb 3 hoveniers in mijn vriendenkring zitten en alle 3 zijn ze zeer goed in staat om tuinen goed uit te tekenen. Dus ik denk dat er in de opleiding tot hovenier een module 'tuinarchitect' in zit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Prima antwoord!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding