Wat kan ik doen met mijn aardappelplanten?

De aardappelplanten (vroege frieslanders) zijn in korte tijd 67 cm hoog geworden en ondanks dat ze best beschut staan, zijn ze bijna allemaal omgevallen door de wind.
Gaat het vanzelf goed komen of moet ik ze nu gaan opbinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

Het weer heeft dit jaar erg rare fratsen.
Na al die regen en kou, is het zomaar zomer.
Hierdoor is de groei van veel planten abnormaal sterk en zijn veel planten topzwaar geworden.
Ze staan best wel beschut zeg je, maar juist daardoor rekken de planten nog meer.
Niets aan doen, voor de plant zelf is het niet erg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kun je de aardappelplanten aanhogen. Hierbij ga je als volgt te werk, aan allebei de kanten van de planten hark je aarde tegen de plant aan zodat het lijkt of de planten op een heuveltje staan. De wortels van de planten kunnen nu nog verder uitgroeien waardoor er nog meer aardappelen aan de struik komen en de aardappelen zullen ook niet zo vlug aan de buitenlucht komen, waardoor ze niet groen worden en mooi blank blijven.