Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

de haag van de buren staat 18 meter volledig op mijn terrein en 2 meter op scheiding is deze haag nu van mij of niet?

Mag ik deze verwijderen de Haag is 350 hoog de stam staat aan een zijde 40 cm op mijn terrein en de takken steken nog 110cm door dus totaal 150 cm

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is deze toestand het resultaat van een misverstand, en zou je best eens overleggen met de buurman. Anderzijds is wat op je grond staat ook jouw eigendom, alhoewel een voorgeschiedenis ook zijn waarheid kan hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uw afmetingen zijn nogal verwarrend maar voor Vlaanderen is dit de regel:
hoogstammige bomen slechts op twee meter, andere bomen en levende hagen slechts op een halve meter van de scheidingslijn tussen twee erven worden geplant." Mits akkoord van beide eigenaars mogen hagen ook op de perceelsgrens worden geplant.
Overhangende takken mogen NIET gesnoeid worden zonder de eigenaar te verwittigen.
U moet goed weten wat u doet, vooraleer in te grijpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding