de haag van de buren staat 18 meter volledig op mijn terrein en 2 meter op scheiding is deze haag nu van mij of niet?

Mag ik deze verwijderen de Haag is 350 hoog de stam staat aan een zijde 40 cm op mijn terrein en de takken steken nog 110cm door dus totaal 150 cm

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is deze toestand het resultaat van een misverstand, en zou je best eens overleggen met de buurman. Anderzijds is wat op je grond staat ook jouw eigendom, alhoewel een voorgeschiedenis ook zijn waarheid kan hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uw afmetingen zijn nogal verwarrend maar voor Vlaanderen is dit de regel:
hoogstammige bomen slechts op twee meter, andere bomen en levende hagen slechts op een halve meter van de scheidingslijn tussen twee erven worden geplant." Mits akkoord van beide eigenaars mogen hagen ook op de perceelsgrens worden geplant.
Overhangende takken mogen NIET gesnoeid worden zonder de eigenaar te verwittigen.
U moet goed weten wat u doet, vooraleer in te grijpen.