Iemand een goede tip om mijn nieuwe terras van de ALG/ Groene aanslag te ontdoen?

afgelopen voorjaar een terras laten aanleggen met abbey stones.. prachtig! maar tot mijn grote verbazing is de hele stoep nu al groen! zijn dus betonstenen en dat schijnt dus altijd zo te zijn zolang het geen gebakken stenen zijn. maar hoe krijg ik ze nu zo snel, gemakkelijk en goed mogelijk schoon? hoge drukspuit gebruik ik liever niet omdat al het split er tussen uit gesporten wordt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb ook prachtige "stones" op het terras en vorig jaar voorjaar heb ik ze schoongespoten met een hogedrukspuit .Die staat maar in de schuur en gebruiken we 'm nooit. Totdat ik het gewoon ging proberen. De alg vloog er van af .Ik heb er van de zomer veel plezier van gehad ,dat het er weer lekker fris uit zag .Weer de originelen kleur van de stenen terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alle split?? wat bedoel je daarmee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow ok ,ik begrijp het ,ik heb het heel voorzichtig gedaan .Precies tot aan de voeg . Het zijn ook groet tegels .Het knapte heel goed op ,zonder chemische middelen. Er bestaat ook een anti alg middel ,dan moet je schrobben . Het is een keus ;-) succes !!

Andere antwoorden (7)

ouderwets schrobben met schoonmaakazijn?
Rieneke1
14 jaar geleden
Vegen in de sneeuw,dus laat het maar gaan sneeuwen, dan wordt ie weer als nieuw.
Ik weet nog wel een middeltje wat je eroverheen kan gooien, maar dat is niet al te goed voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soda oplossen in water en dat laten intrekken op je terras. Met schoonwater schrobben met een bezem en je terras is weer brandschoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaken met HG groenaanslagreiniger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch maar de hogedrukspuit erop, maar met een patioborstel erop. Dat is een soort deksel waarin hogedrukspuitjes ronddraaien, zodat het vuile water niet opspat. Als je in de buurt van Rotterdam woont, mag je m via een pm van me lenen.

Het split veeg je later zo weer in de voegen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit hogedrukspuit erop. spuit je alle voegen leeg, en verzakt je terras. ook niet met patioborstel. en zeker niet als je split in de voegen hebt zitten.
paulus811
14 jaar geleden
maar wat geeft dat nou dat het zand uit de voegen is? Je veegt er toch zo weer nieuw in? Ik doe dat jaarlijks zonder enig probleem.
de bomen en struiken kappen, zodat het terras meer zon krijgt. dan blijft de alg weg.

hogedrukspuit alleen als je echt grote tegels hebt en dus NIET de voegen zal raken.

anders bezemen met harde borstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het water dat je afgiet van de gekookte aardappels erover heen gieten. Je algen zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om vervolgens uit te glijden over het zetmeel wat weer een fatastische voedingsbodem is voor schimmels en algen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, nergens last van. Ook niet meer van de algen en al helemaal niet van schimmels. Uitglijden kunnen we alleen wanneer het glad is van sneeuw of ijzel.