Wie heeft ervaring met een dekbed van schapenwol?

Ik ben aan een nieuw dekbed toe, en wil liever geen donzen meer. Synthetisch is geen optie, dus dacht ik aan een schapenwollen dekbed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
8.6K
Rieneke1
13 jaar geleden
goed dat je geen dons meer neemt! :)
joro
6 jaar geleden
Ja, ik heb er ervaring mee! Ik vond het een heerlijk dekbed. Lekker warm en niet zweterig. Het bed is snel op temperatuur. Maar, zodra het dekbed op temperatuur was en ik mij omdraaide was het alsof ik tussen de schapen lag. Daarnaast raakte mijn neus verstopt en daardoor stond ik op met hoofdpijn. Conclusie: vermoedelijk ben ik allergisch, dus ik heb het dekbed niet meer in gebruik. Wellicht gaat die schapenlucht er op den duur wel af. Ik heb er maar 3 nachten onder geslapen........

Het beste antwoord

ik heb al jaren een texelaar dekbed en hij bevalt me echt prima.
zomers lekker koel en s'winters heel lekker warm. Ik heb hem echt al wel 10 jaar ofzo en hij is nog steeds goed!
wel wat prijzig in aanschaf, maar dan heb je ook wat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Fantastisch, doen. Heb zelf altijd dons gehad maar nu (al sinds 2 jaar) overgestapt op schapenwol. De winkelier gaf eerst de gelegenheid het te proberen. Inderdaad gedaan en na 3 dagen besloten wol te kopen. Wil niet meer anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ervaring met een dekbed van schapenwol is heel bijzonder, het is met geen ander dekbed te vergelijken.
het slaapt heerlijk.
Wil je het helemaal goed doen, dan leg je ook een schapenwollen deken/ onderdeken op je matras, onder je laken, welterusten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je reactie
Ik heb ook Texels schapenwol. Zorg bij het kopen wel dat je een 220 lengte neemt.
Ik vind absoluut niet dat hij zwaarder is dan een gewoon dekbed. Maar wel veel koesterender. ;))
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je reactie
Schapenwol is eigenlijk perfect, het houdt de warmte lang vast in de winter, en lekker luchtig in de zomer. En als je wilt en je trommel is groot genoeg kan ie zo in de wasmachine.
Heerlijk, die schapenwol!
Ik heb die van de Aldi, al jaren.