Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft er iemand foto's van een meubelstuk die in de boenwas is gezet met een kleur?

Ik heb een antieke licht eikenhouten kast en wil deze wat donkerder hebben maar niet té donker. Wat voor boenwas kan ik gebruiken? En heb je foto's? Want ben zo bang dat ik de kast verpest. Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Patineerwas is donkere was waarmee allerhande voorwerpen snel van een antieke uitstraling worden voorzien. Ik heb een foto bijgevoegd van mijn eigen tafel die met boenwas (antiekwas) gekleurd is.
Als je zeker wil zijn dat de kleur goed is, probeer het dan eerst uit op een onzichtbaar hoekje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een prachtige tafel heb je Siska.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Maria, die heb ik al jaren, samen met andere antieke meubelen. Tegenwoordig is er niet meer zoveel interesse voor echte antiek, maar mijn man en ik blijven het toch speciaal vinden, die doorleefde meubelen met dat speciale handsnijwerk. Zo worden ze nu niet meer gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het,er is bijna geen interesse meer voor,maar ik vind het nog steeds mooi om te zien.
Zelf hadden wij een complete antieke slaapkamer,kwam uit Belgie[was door een oom gemaakt zo'n 100 jaar geleden]maar het ledikant vond ik te klein [1.27X2.00]dus wij verkopen het nu los omdat je het compleet niet kwijt raakt.
Heb zelf eens per ongeluk donkere bijenwas op licht eiken gezet.
Dit gaf een warmer gevoel aan het lichte eiken.
Dus vond het eigenlijk mooier geworden.
Het was geen antiek eiken.
Misschien op een onzichtbaar stukje proberen?
Een achterkant of binnenkant van een kastdeurtje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding