Hoe oud is dit kastje?

Ik heb dit lieve kastje gekocht op marktplaats als kledingkast voor mijn dochtertje. Het is een opknappertje maar nu ik hem hier hem heb ik het idee dat hij erg oud is. De achterwand is van massief hout, het soort hout is denk ik eiken maar weet het niet zeker. Hij heeft aparte verbindingen en aparte poten. Ik zou heel graag willen weten hoe oud hij ongeveer is en wat voor een soort kast het is. Ik zoek me suf op het internet maar kan niks vinden. Wie kan mij meer vertellen?

Groetjes Martje

Toegevoegd na 5 minuten:
Er zitten 3 schappen in en 1 lade onderin. De aparte verbindingen staan niet op deze foto. En hij is 150 cm lang en 100 cm breed en 40 cm diep.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.5K

Het beste antwoord

Dienstmeiden hadden vroeger zo,n kast.

Het is een z.g. ,,meidenkast,,

Stamt uit de jaren 30.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek maar op ,meidenkast,
Er zijn verschillende modellen.
Op http://www.marktplaats.nl staan ze ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit antwoord klopt, heb er ook 1 staan in mijn slaapkamer +

Andere antwoorden (2)

Valt niet te zeggen, want het kan een oud model zijn dat redelijk recent is nagemaakt, wel door een vakman als de verbindingen hout-op-hout zijn (dus niet in elkaar geschroefd en gespijkerd).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik zie op de foto zo wel dat dit geen namaker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat besefte ik ook bij beter bekijken van de detailfoto ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is wel een originele met paneeldeurtjes en oude pootjes, heb zelf ook zo een oude meidenkast thuis.
Jouw kastje komt me bekend voor, want in mijn ouderlijk huis had ik er ook ongeveer zo één in mijn slaapkamer. Dit is nu al ca 45 jaar geleden, dus zo oud is jouw kastje minimaal. Het is, zoals al gezegd, idd een meidenkast en volgens mij zijn ze uit de jaren '20 of '30. Ik denk wel dat ze van origine ook niet witgeschilderd, maar houtkleurig zijn. Ons kastje is indertijd afgedankt, omdat zulke meubelen in die dagen als hopeloos ouderwets beschouwd werden. Achteraf bekeken jammer, want ze zijn natuurlijk veel leuker dan de huidige Gamma- en IKEAproducten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu pas dat je schrijft dat er ook een lade inzit. Bij die van ons zat die zichtbaar onder de deurtjes, bij jou kennelijk erachter verborgen.