zie uitleg...

3 jaar geleden hebben ze onze flat verbouwd, en sinds dien hebben we voor de deur een plas water liggen als het geregend heeft, we hebben al een paar keer gebeld mensen zijn er ook heen komen kijken, en we hebben zelf naar de woningbouw moeten bellen om te vragen of ze er iets aan kunnen doen want iedere keer als het winter is, is het hartstikke gevaarlijk om langs onze deur te lopen omdat het bevroren is natuurlijk. maar die mensen konden er niets aan doen zeiden ze, nu is mijn hele vloer (gang woonkamer) verknoeid ik dweil 6 a 7 keer op een dag maar die vlekken blijven gewoon zicht baar, heb van alles al geprobeerd (laminaatreiniger, cillit bang, allesreiniger) niets helpt een mat voor of achter de deur leggen heeft geen zin, buiten wordt ie te nat en binnen schuift ie weg want de deur is te laag aan de grond! mijn vraag is nu kunnen wij die verhalen op de woningbouw of die mensen die door de woningbouw in dienst zijn genomen om onze flat te renoveren?!?

Toegevoegd na 2 minuten:
of wij in aanmerking kunnen komen voor een 'schade' vergoeding

Toegevoegd na 16 minuten:
vergeten erbij te zetten, we weten niet zo goed we we aansprakelijk moeten stellen de woningbouw of het bedrijf dat de flat heeft gerenoveerd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

De vraag is of de betreffende grond van de woningbouw org is of van de gemeente. Stuur brief naar woningbouw, evt aangetekend, en omschrijf de klacht, de overlast en het laminaatvloer welke door de overlast (onherstelbaar) beschadigd is. Verzoek om een onderhoud bezoek van woninginspecteur. Controleer de huurovereenkomst over wie aansprakelijk is voor overlast. Komen jullie er niet uit, neem dan kontakt op met Juridisch Loket van uw gemeente of neem kontakt op met Ombudsman in Hilversum (of redactie VARA Kassa).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie hebben in principe niets te maken met het onderhouds bedrijf. Jullie hebben een overeenkomst met de Woningbouw. Leg daarom de klacht neer bij de Woningbouw. Wijs de woninginspecteur op de wateroverlast, de gevaarlijke situatie en stel de verhuurder aansprakelijk voor goed en veilig woongenot. Mocht het inderdaad blijken dat de overlast komt door nalatigheid of een constructiefout dan kan de evt claim bij het betreffende bedrijf worden neergelegd door de Woningbouw. Vraag aan een tapijtwinkel om een offerte voor een nieuwe vloer.
De woningbouw heeft het bedrijf ingehuurd om de flat te renoveren. Daarom moeten jullie in principe de woningbouw aansprakelijk stellen. Het is aan de woningbouw om eventuele schade weer op dat bedrijf te verhalen.
Vreemd dat de woningbouw er niks aan doet trouwens. Lijkt me toch duidelijk dat het niet prettig wonen is als de vloer steeds blank staat, door wateroverlast. Buiten zou je ook zo'n rooster kunnen neerleggen i.p.v. een mat als het vriest. Dan glij je minder gauw uit, maar het helpt natuurlijk niet tegen de wateroverlast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
raar dat er niets aan de doen is. zelfs het hardste materiaal kan af-gevreesd worden zodat er een nieuwe laag gelegd kan worden die wel afwatert.

de woningbouw heeft opdracht gegeven aan het bedrijf. de opdracht gever (woningbouw dus) zal het bedrijf moeten benaderen om het op te lossen.

jij huurt van de woningbouw, als je schade hebt geleden of er zelfs gevaar is voor de bewoners (uitglijden) kan je bij de woningbouw een aanklacht indienen.
het is dan hun zaak om een oplossing te vinden samen met het betreffende bedrijf.

aangetekende brief naar de woningbouw dus waarin je het hele verhaal uitlegt. vertel dat je verwacht dat het probleem opgelost gaat worden en dat je iemand verwacht die naar de situatie komt kijken.
doen ze hier niets op uit kan je de betreffende klachtencommissie benaderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je er goed aan doet Bouw & Woningtoezicht in te schakelen. Hun taak is het toezien en bevorderen van de naleving van regels rondom bouw. Als dit niet goed gerealiseerd is, zoals bij jou, kunnen zij opdracht geven de boel op orde te brengen. En ik mag aannemen dat zij je ook kunnen vertellen welke stappen je moet ondernemen voor een schadevergoeding (ik vermoed de woningbouw, zij zijn de opdrachtgever en zijn hiervoor verzekerd). Heel veel succes!