Kun je knutsel glitters mengen met behanglijm en dan over je geverfde muur smeren?

Ik weet dat er speciale glittwrs zijn maar die vind ik te duur. Evt andere manieren zijn altijd welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
6.9K

Antwoorden (2)

Ja dat kan de lijm droogt en dan plakken de glitters. Jaren geleden hebben we dat met hartjes gedaan op de kamer van onze dochter.. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat mag, en het werkt ook net zo prima. Glitter is glitter. Wel heb je kans dat je er iets makkelijker wat meer afwrijft, als je er tegenaan staat bijvoorbeeld, al kun je dat redelijk ondervangen door de reeds behandelde en droge muur nog eens in te smeren met behanglijm.
Ook lastig is een goede verdeling van de glitter ; door de behanglijm mengen zou wel eens klonters en clusters kunnen opleveren, dus wellicht kun je beter met zijn tweeën werken en de glitters voorzichtig in de natte lijm blazen. Probeer het anders eerst uit op een groot stuk hout of karton ofzo.

Er gaat trouwens wel een hele hoop glitter op een muur (en vooral ook er naast) ; bereken eerst eens of losse potjes glitter kopen ECHT goedkoper is dan een speciale glitterverf of glitterbehang. Dat zou nog wel eens kunnen tegenvallen.