Ik heb vier rolgordijnen op maat besteld en werden verkeerd geleverd, er werden nieuwe besteld maar deze zijn beschadigd, kan ik onder de koop uit?

1ste keer weeffouten en geen onderlat,..2e keer beschadigde onderlat en rolt scheef op/af.
Ik heb geen vertrouwen meer en wil van de koop af.
winkel is aangesloten bij NVVW

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (3)

Dit is nou typisch een geval voor "spijtoptant " U staat ten alle tijden sterk. Ten eerste werd twee keer een product geleverd,wat niet hetzelfde was/is ,zoals het hoort te zijn. Bij twijfel dreigen met de grote boze wolf met de bekende naam " Consumentenbond". Uw vertrouwen in het bedrijf is gedaald naar 0,0. Niet onder de indruk zijn van het feit,dat het betreffende bedrijf aangesloten is bij NVVW ..U kunt zeggen,dat U dan "lid " bent van een hele andere instantie,die hier vast raad mee weten.Volgens de Wet heeft elke consument recht op 1 volle week,om van een koop als deze af te zien !

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat u dan het vertrouwen in het bedrijf kwijt bent.
Als het om speciaal op maat gemaakte rolgordijnen gaat moet u toch het bedrijf de kans geven op redelijke termijn de problemen op te lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een redelijk termijn de eerste rolgordijen zijn besteld op 1-4-2011 dus bijna 2 maanden verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het eerste schrijven stond niets over bestel/levering data. Het redelijke termijn zou als het mij zou overkomen nu ook verstreken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan nog kun je de koop pas ontbinden wanneer je het bedrijf nogmaals de gelegenheid geeft om te leveren. Middels een brief waarin je je klacht aangeeft en een redelijke termijn om het in orde te maken. Daarin kun je vervolgens aangeven dat, wanneer er binnen deze termijn geen bevredigende oplossing is je de koop ontbindt. Overigens kunnen bij maatwerk afwijkende voorwaarden gelden. Op de site van Consuwijzer vind je voorbeelden van brieven die je kunt gebruiken om de leverancier in gebreke te stellen. http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_afwijkend_product
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gerenommeerde zaak krijgt nog 1 kans van mij, en bij levering wordt er kritisch gekeken, overigens wordt er pas betaald als alles goed is.
Je kunt de koop pas ontbinden wanneer je het bedrijf nogmaals de gelegenheid geeft om het juiste te leveren. Middels een brief waarin je je klacht aangeeft en een redelijke termijn om het in orde te maken. Daarin kun je vervolgens aangeven dat, wanneer er binnen deze termijn geen bevredigende oplossing is je de koop ontbindt.

Overigens kunnen bij maatwerk afwijkende voorwaarden gelden.

Op de site van Consuwijzer vind je voorbeelden van brieven die je kunt gebruiken om de leverancier in gebreke te stellen.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_afwijkend_product