Ik heb vier rolgordijnen op maat besteld en werden verkeerd geleverd, er werden nieuwe besteld maar deze zijn beschadigd, kan ik onder de koop uit?

1ste keer weeffouten en geen onderlat,..2e keer beschadigde onderlat en rolt scheef op/af.
Ik heb geen vertrouwen meer en wil van de koop af.
winkel is aangesloten bij NVVW

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is nou typisch een geval voor "spijtoptant " U staat ten alle tijden sterk. Ten eerste werd twee keer een product geleverd,wat niet hetzelfde was/is ,zoals het hoort te zijn. Bij twijfel dreigen met de grote boze wolf met de bekende naam " Consumentenbond". Uw vertrouwen in het bedrijf is gedaald naar 0,0. Niet onder de indruk zijn van het feit,dat het betreffende bedrijf aangesloten is bij NVVW ..U kunt zeggen,dat U dan "lid " bent van een hele andere instantie,die hier vast raad mee weten.Volgens de Wet heeft elke consument recht op 1 volle week,om van een koop als deze af te zien ! Groet:Zoekertje

Ik kan me voorstellen dat u dan het vertrouwen in het bedrijf kwijt bent. Als het om speciaal op maat gemaakte rolgordijnen gaat moet u toch het bedrijf de kans geven op redelijke termijn de problemen op te lossen.

Je kunt de koop pas ontbinden wanneer je het bedrijf nogmaals de gelegenheid geeft om het juiste te leveren. Middels een brief waarin je je klacht aangeeft en een redelijke termijn om het in orde te maken. Daarin kun je vervolgens aangeven dat, wanneer er binnen deze termijn geen bevredigende oplossing is je de koop ontbindt. Overigens kunnen bij maatwerk afwijkende voorwaarden gelden. Op de site van Consuwijzer vind je voorbeelden van brieven die je kunt gebruiken om de leverancier in gebreke te stellen. http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_afwijkend_product

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100