Wil huis kopen; heb ik een adviseur nodig die Euro 2000 rekent terwijl ik weet hoe hoog de hpth ?

ik weet hoe hoog de hypotheek is en de duur

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Waarom heb je een adviseur nodig?
Je bank kan ook helpen of de hypotheker.
paulus811
7 jaar geleden
En dat zijn geen adviseurs?
ronron1212
7 jaar geleden
@Paulus die kosten geen 2000.
ronron1212
7 jaar geleden
Je betaald gewoon de kk geen extra advieskosten van een externe adviseur
tinus1969
7 jaar geleden
@ronron1212: Die banken rekenen ook 'advieskosten'. Het zijn de kosten voor het daadwerkelijk regelen van de hypotheek; in feite dus het salaris+bedrijfskosten van degene die dat regelt. Gezien het aantal uren dat hieraan besteed moet worden, zijn dit soort bedragen reëel.
ronron1212
7 jaar geleden
Daarvoor hoef je dus geen externe adviseur te nemen.
tinus1969
7 jaar geleden
@ronron1212, maar ook een 'interne adviseur' van een bak zal vergelijkbare kosten in rekening brengen.
ronron1212
7 jaar geleden
@tinus1969 een bank heeft zijn eigen adviseur en daar betaal je voor dus heb je geen andere adviseur nodig zonde van je geld.
SimonV
7 jaar geleden
Probleem is dat je soms denkt te weten wat je wil.
Een adviseur kan opeens met voorstellen komen waar je nog niet aan gedacht hebt. En die nog goedkoper uitpakken ook.
Maar dat is natuurlijk een (duur) gokje: met bijvoorbeeld www.hypotheek24.nl "bespaar" je de € 2000,-.
paulus811
7 jaar geleden
ronron1212, met welk advies denk je dat jouw adviseur van de interne bank komt? Zou dat een hypotheek van een andere bank zijn denk je? Je reacties zijn kort door de bocht en onjuist. Je beperken tot één bank kan juist zonde zijn van het geld.
ronron1212
7 jaar geleden
@paulus811 ik heb veel huizen gekocht en verkocht. Veel hypotheken gesloten De hypotheker zoals ik al eens eerder op deze vraag zei is een mogelijkheid. Maar je eigen bank ook.
Daarnaast nog eens een andere adviseur is gewoon onzin en niet nodig.
tinus1969
7 jaar geleden
@ronron1212 wat bedoel je nou? je betaalt provisie en advies kosten voor het daadwerkelijk regelen van een hypotheek. Je moet (wettelijk) die kosten betalen; ze mogen wettelijk niet verrekend worden met de rente. @Paulus811: ook die onafhankelijke adviseurs zijn er om je iets te verkopen. Ze zijn net zo onafhankelijk als de slager of de groenteboer.
ronron1212
7 jaar geleden
@tinus1969 snap niets meer van je verhaal lees eerst eens zorgvuldig wat een ander schrijft.
Ik zeg alleen maar dat het niet zinvol is om nog een externe adviseur te nemen naast de bank of de hypotheker.
Nergens zeg ik dat iets wat jij nu weergeeft zie hieronder
je betaalt provisie en advies kosten voor het daadwerkelijk regelen van een hypotheek. Je moet (wettelijk) die kosten betalen; ze mogen wettelijk niet verrekend worden met de rente. Met de rente wordt nooit iets verrekend Ik zeg daar ook niets over.
tinus1969
7 jaar geleden
@ronron1212 we praten inderdaad langs elkaar heen, want ik bedoelde iets heel anders dan jij begrijpt.

Antwoorden (2)

Als jij weet wat je wil, en je bent zeker van je zaakjes, dan heb je geen adviseur nodig.
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
inderdaad, plus
Nee dat hoeft niet, maar dan moet je zelf wel uitzoeken welke hypotheek bij welke geldverstrekker.
Dan maak je gewoon een afspraak, uiteindelijk betaal je ook kosten.

Weet jij ook alle voorwaarden, rente standen etc. van alle hypotheek verstrekker
- hoeveel mag je boetvrij aflossen per maand?
- moet je boete betalen als je vervroegd aflost bij verkoop van de woning?
- hoe zit het met het de hypotheek als je een later een nieuw huis koopt?
- hoe zit het met eventuele tijdelijke verhuur?
etc.