Oude schutting vervangen: wbv of eigen risico?

Regel: geplaatst door wbv is verantwoordelijk voor vervanging, door (vorige) bewoners geplaatst is voor huurder.
Buurvrouw haar schutting, grenzend aan de slop, was voor wbv.
Mijn schutting grenst aan de stoep en leek dezelfde schutting.
Wbv zegt echter dat dit mijn verantwoordelijkheid is, wat ik dus betwijfel.
Wat kan ik doen om hier een eerlijk antwoord op te krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Je moet achterhalen wie de schutting geplaatst heeft. Daarvoor zou je wellicht contact op moeten nemen met de vorige huurder.
6 jaar geleden
Eerst bij de buren informeren, daarvan hoor je onpartijdig hun herinnering. Indien nodig, kan je daarna contact zoeken met de vorige bewoners van je huis.
Informeer ook even bij het Juridisch Loket, altijd handig. https://www.juridischloket.nl

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn ook wbv's die een paar paaltjes in de grond slaan en met een draadje de afscheiding vervolmaken (echt waar!) en dan met de woorden: 'als je meer wilt... ' weer vertrekken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankje voor het antwoord
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!