Uitgenodigd voor een loting voor nieuwbouw, wat houdt dat in?

Hoe gaat zo'n loting in z'n werk, hoe verloopt dat precies?

En wordt iedereen die zich heeft aangemeld uitgenodigd voor een loting, of is de uitnodiging maar beperkt tot een aantal mensen?

misschien stomme vraag, maar dit is helemaal nieuw voor mij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb er vorig jaar ook aan meegedaan.
Alle mensen die zich ingeschreven hebben krijgen een uitnodiging thuis.
Bij binnenkomst in de zaal registreren ze dat je er bent en krijg je een nummer.
Bij ons werd vervolgens zo'n ouderwetse lotto-molen gevuld met balletjes met het aantal nummers dat voor een bepaald project in aanmerking kwam (wij hadden die avond 4 verschillende bouwprojecten waar loting voor verricht werd), lange zit dus).

Vervolgens rollen de balletjes één voor één uit het apparaat. De nummers worden omgeroepen en in volgorde van trekking op een lijst genoteerd.
In ons geval waren er 13 huizen en 32 inschrijvers.
De eerste heeft eerste keus, de tweede tweede keus etc.
Dan gebeurt het regelmatig dat nummer 11, 12 en 13 geen zin meer hebben in het project omdat de huizen van hun voorkeur er niet meer zijn, dan schuiven automatisch de nummers 14, 15 en 16 door etc.

Ik was 18 en kreeg alsnog mogelijkheid om een huis te kopen. Maar de plek die over was had absoluut niet meer mijn voorkeur, dus nummer 19 kreeg de kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jij mag dan een nieuw huis gaan bouwen op een aangewezen plek, als je dat wil...

Toegevoegd na 58 minuten:
Ze maken lotjes voor alle deelnemers en ze nemen uit een nhoge hoed net zoveel lotjes als er nieuw te bouwen huizen zijn... Vervolgens moet je ermee instemmen en dan mag je weer naar huis, met of zonder lotje...

Toegevoegd na 58 minuten:
Ik liet dat vele praten in dit betoog achterwege...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die ingeschreven heeft voor het project krijgt een nummer en de gene met nr 1 mag het eerst een huis uit kiezen dan 2 enz. Dus als er 50 huizen gebouwd worden en je bent nr 48 ofzo dan heb je nog wat keus.
Is je nr na de 50 dan hopen dat er afvallers zijn
Als je ingelood wordt ga je een huis uitzoeken en dan vervolgens hypotheek rond maken enzo.
Is het zo een beetje duidelijk?