Mijn huisbaas eist dat ik persoonlijk het geld naar hem overmaak en niet via de gezamenlijke huisrekening, mag dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben jij alleen de hoofdhuurder? als je dat even laat weten kan ik je vertellen waarom hij dat eist.

Antwoorden (9)

Nee, de huisbaas krijgt zijn huur, of jij die nu overmaakt van rekening a of b maakt niet uit, als hij zijn geld maar op tijd krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol, soms denk ik echt wat denken mensen wel niet...

al maakt pietje puk van om de hoek het aan hem over, of de koningin, al komt het geld uit canada, als hij het krijgt, heeft hij niks te eisen.
13 jaar geleden
Als het goed is heb je een huurcontract met daarin een rekeningnummer.
Als jij het geld bijtijds op die rekening stort voldoe jij volledig aan jouw deel van het contract en heeft de huisbaas m.i niets te zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is van belang dat het rekeningnummer op jou naam staat OF dat je hem er tenminste van op de hoogte stelt op wiens naam het betreffende rekeningnummer staat. Mogelijk is zijn administratie zo groot, dat hij het snel en makkelijk wil kunnen uitzoeken wie wat betaald heeft.
In gesprek gaan hierover kan nooit kwaad. Met geduld en communicatie komen jullie er wel uit denk ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan me voorstellen dat hij wil zien of degene met wie hij gesproken heeft, ook het geld betaalt.
Dus vraag hem waarom hij dat nodig vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw naam op die rekening staat mag hij niet weigeren, voor hetzelfde geld HEB je helemaal geen andere rekening.

Ik denk dat hij dit niet wil omdat hij niet wil de de andere persoon op die rekening zou kunnen bewijzen hiermee dat hij/zij ook huurder is omdat er ook via zijn/haar naam is betaald (als er ooit iets aan de hand zou zijn dat jij uit het huis wilt en de ander wil blijven)

Ik neem nl aan dat het huurcontract alleen op jouw naam staat. Anders kan ik me echt niet voorstellen dat hij dit vraagt
13 jaar geleden
Dit mag niet, al zou je het elka maand cash storten op zijn rekening. Zolang de huur betaald wordt heeft hij gewoon geen eisen te stellen.

Toegevoegd na 1 dag:
Ben erg benieuwd waarom er een minnetje wordt uitgedeeld voor een correct antwoord.
Zou het op prijs stellen wanneer de reden erbij vermeld word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grin, flashback hier... Mijn eerste kamer, in een pand dat eigendom was van een excentrieke bejaarde Russin en haar iets jongere Duitse vriend. Hij haalde elke maand cash de "hoer" op, en aan het gegniffel kon je goed horen op welke verdieping hij was ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huur is een brengschuld en wachten tot hij wordt opgehaald kan je worden aangerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroger werden wel degelijk de huurpenningen door of namens de huisbaas geïnd, maar die tijd ligt alweer een aardig poosje achter ons volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huur is een brengschuld en wachten tot hij wordt opgehaald kan je worden aangerekend.
Dat is de wet.
Als het in het huurcontract staat dan heb jij dit ondertekent en mag hij dit eisen.

Als het niet in het huurcontract staat dan is het een wens van de huurbaas en die kun jij dan weigeren.

Ik denk dat de gezamenlijke huisrekening een te onduidelijk naam heeft voor de huurbaas en dat hij daarom wil dat het via je eigen rekening gaat.

Praat er eens rustig over met je huurbaas en vraag waarom hij er zo op staat, probeer achter de reden te komen. Als hij koppig is of de reden is plausibel dan zou je het toch maar beter kunnen doen zoals hij wil.
Je bent immers afhankelijk van hem voor een dak boven je hoofd, gas, water, licht.

Zorg dat je huur automatisch overgeschreven wordt vanaf je eigen rekening zodat je daar in ieder geval geen omkijken naar hebt. Heeft hij zijn geld op tijd en kost het jouw geen extra moeite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dit mag ja of nee durf ik je niet te zeggen maar ik denk dat de huisbaas als beweegreden zou kunnen hebben dat hij het liefst heeft dat de naam van de huurder op het contract overeenkomt met de transactie van de huur zodat e.e.a. voor hem duidelijk is.