Bestaat er een huishoudhulpje om zakjes leeg te drukken zonder vieze vingers te krijgen?

mijn poes miep krijgt iedere avond 1/3 zakje (dieet)voer.
ik strijk er dus 1/3 uit, en heb steeds weer vieze kattenvoervingers.
is daar een hulpje voor op de markt?
wat wellicht het zakje ook afsluit?

als zoiets bestaat, zou een foto fijn zijn.

Rieneke1
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Een eerste oplossing zou misschien plastic handschoenen zijn? Dat scheelt in ieder geval al in de vieze kattenvoervingers.
En als je nou een luchtdichtbakje koopt en daar het hele zakje in doet? Kan je bij het voeren met een vork/lepel elke keer 1/3 eruit halen.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien een optie om een grote wasknijper te gebruiken, om het voedsel uit het zakje te laten glijden.
Kun je het meteen gebruiken om het dicht te maken.

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dank voor je antwoord, en plus, maar dat werkt volgens mij niet lekker, daar is het zakje te breed voor.
wel gebruik ik nu al een plastic knijper om het zakje te sluiten.
Waarom krijgt ze maar zo weinig dan? je kunt toch ook een heel zakje geven? natvoer is zooo belangrijk voor katten.ik geef mijn kat 2 keer per dag natvoer entussendoor eet hij wat brokjes. lees eens op www.kattenplaza/kattenforum. daar staat heel veel over voeding voor de kat/poes. maar je probleem kun je oplossen door een lepel of zo te gebruiken denk ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ze krijgt zo weinig omdat ze er meer dan genoeg aan heeft, het is echt een lekkernij voor haar voor het slapen gaan.
ze is bijna 19, dus mag wel wat verwend worden.
ze ontbijt met kuiken, de hele dag staan er brokken, en in de middag krijgt ze vers vlees, dus ze komt niets tekort.
dan vergeet ik nog bijna het brokjesspel (brokjes verstoppen) wat ik regelmatig doe ;)
plus voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok dan begrijp ik het
mijn kat eet de brokken van Royal Canin, dat is hoogwaardig voedsel en ze krijgt van mij ook een derde zakje of blikje gourmet, gewoon voor het lekkere. Maar ik doe de inhoud gewoon in een tupperware bakje en dan haal ik het met een lepeltje eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat heet een bakje en een lepel. Misschien nog een deksel. Ook afwasmiddel is dan gemakkelijk, met een borstel en een theedoek. De verwarming is ook handig dan.

Genoeg hulpjes te vinden voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O wat een goede vraag, ik vind het ook altijd zonde van het restje.
Wat ik zelf doe, en dat helpt wel iets bij mij is het hele zakje goed kneden (zolang het dicht is), daarmee valt de massa er meer vanzelf uit als je hem openmaakt en omkiept. Mogelijk helpt dat ook voor porties (ik geef nl wel het hele zakje)
amigo
13 jaar geleden
Het zakje openknippen en in z'n geheel in de voerbak doen. De poes likt het dan wel schoon.
Je kan ook voor een paar centen een doosje operatiehandschoenen kopen, of een boterhamzakje als handschoen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
niks in z'n geheel! het is peperduur voer, en ze heeft meer dan genoeg aan 1/3.
die operatiehandschoenen vind ik ook niks, voor je die goed aanhebt ben je een kwartier verder ;)
dat boterhamzakje is een goede tip, plus daarvoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Peperduur voer voor een hond of kat is sowieso nooit nodig. Alle diervoeders zijn slachtafval en er is geen kwaliteitsverschil. Het goedkoopste voer is net zo goed of slecht als het duurste voer. Ik weet dat dit geen betrekking heeft op je vraag; ik geef je maar een tip. Ik weet er alles van vanuit mijn beroepsverleden.
Rieneke1
13 jaar geleden
dit specifieke voer is duur omdat het dieetvoer betreft.
verder ben ik het beslist niet met je eens dat er geen kwaliteitsverschil bestaat tussen de diverse voeren.
het vleesgehalte kan enorm varieren.
ook hoef ik geen voer waar suiker aan is toegevoegd, en geur-, kleur- en smaakstoffen.
ook de kwaliteit van de conserveermiddelen in brokken vind ik van belang.
Om ze leeg te krijgen zijn er speciale hulpjes voor, om geen vieze vingers te krijgen niet... Zakje open maken, legen in een aflsuitbaar bakje en van daaruit met een lepel doseren is het enige dat ik kan bedenken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zulk soort klusjes pak ik altijd een goedkoop boterham zakje en die gooi ik na gebruik weg.
Gewoon om je hand heen doen alsof het een handschoen is.