Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe haal je vetvlekken uit een houten vloer??

Tijdens mijn vakantie heeft de oppas met koken vetvlekken veroorzaakt op mijn eiken houten vloer. Deze zijn nu wit uitgeslagen. iemand tips???

Toegevoegd na 1 dag:
De wasbenzine heb ik al geprobeerd, maar dat heeft weinig effect.

Is Tri hetzelfde als thinner?

De overige tips ga ik nog even proberen. Bedankt zover! ik zal nog even laten weten wat de afloop is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als je al een doekje met wat afwasmiddel geprobeerd hebt: een doekje met wasbenzine zou wonderen moeten doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tri ontvet nog net iets beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg een stuk keukenrol of toiletpapier op de vlek en hou er een lauwwarme strijkbout op. De nadruk op lauw anders is het middel erger dan de kwaal. Daarna een beetje terpentine over de vlek wrijven en eventueel weer herhalen. Het drogen van de tepntine kan even duren en geeft een nare verflucht. Daarna kun je je houten vloer gewoon weer behandelen met jouw onderhoudsmiddel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of het met eiken ook zo werkt, maar bij vetvlekken in teakhout doet een sopje van ouderwetse groene zeep echt wonderen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een vloer is die geolied is dan gaat de vlek er met terpentine uit, wel goed ventileren.!!

Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt opschuren en dan weer behandelen met de boenwas of olie die je ervoor gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sopje van groenezeep,of soda oplossing.Daarna weer te bewerken met houtolie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding