Waarom mag je geen bleek gebruiken bij het verwijderen van vlekken op witte kleding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K

Het beste antwoord

Van wie mag dat dan niet?

Van mij mag het namelijk wel.

Ik doe heel vaak een heel klein beetje verdund bleekmiddel op een sponsje om een vlek te deppen.

Voorwaarden:
* de stof moet er tegen kunnen. Katoen kan bijvoorbeeld heel goed.
* de stof moet niet wit geverfd zijn, waardoor je door het bleke dus een een nieuwe vlek krijgt.
* dus altijd proberen op een onzichtbare plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat bleek het weefsel aan kan tasten, en bovendien gele vlekken (ja echt!) achterlaat op je witte was.