Waarmee kan ik een canvas foto mee schoonmaken?

Een zwart-wit foto afgedrukt op canvas doek heeft wat rookaanslag waardoor het bijna meer sepia lijkt. Ik durf hem niet zo goed schoon te maken, ben bang dat ik met schoonmaakmiddel de foto aantast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K

Antwoorden (3)

natuurlijk afhankelijk van hetg bedrijf. Deze [http://www.canvasopjekamer.nl/tips-voor-canvas-doeken.php] zeggen:

Hoe houd ik mijn canvas doek mooi?
Maar je canvas doek schoon met een plumeau. 1. Schoonmaken het liefst met een plumeau, of een licht vochtige schoonmaak doek. Nooit met een schoonmaakmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je het beste kontakt kan opnemen met een restaurateur van schilderijen dit soort mensen werken vaak voor musea en die hebben wel ervaring met het schoonmaken van doeken , schilderijen enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens voorzichtig op een klein stukje met wat milde shampoo en een zacht borsteltje, afdrogen en even een dag wachten, tot het droog is. Als het goed is gelukt en je hebt geen rare vlek en de inkt is nog mooi dan kan je de rest doen.
Door vocht kan het canvas gek reageren, zoals krimpen of wijder worden. En het kan natuurlijk zijn dat de inkt niet tegen vocht kan.