Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarmee kan ik een canvas foto mee schoonmaken?

Een zwart-wit foto afgedrukt op canvas doek heeft wat rookaanslag waardoor het bijna meer sepia lijkt. Ik durf hem niet zo goed schoon te maken, ben bang dat ik met schoonmaakmiddel de foto aantast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

natuurlijk afhankelijk van hetg bedrijf. Deze [http://www.canvasopjekamer.nl/tips-voor-canvas-doeken.php] zeggen:

Hoe houd ik mijn canvas doek mooi?
Maar je canvas doek schoon met een plumeau. 1. Schoonmaken het liefst met een plumeau, of een licht vochtige schoonmaak doek. Nooit met een schoonmaakmiddel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je het beste kontakt kan opnemen met een restaurateur van schilderijen dit soort mensen werken vaak voor musea en die hebben wel ervaring met het schoonmaken van doeken , schilderijen enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens voorzichtig op een klein stukje met wat milde shampoo en een zacht borsteltje, afdrogen en even een dag wachten, tot het droog is. Als het goed is gelukt en je hebt geen rare vlek en de inkt is nog mooi dan kan je de rest doen.
Door vocht kan het canvas gek reageren, zoals krimpen of wijder worden. En het kan natuurlijk zijn dat de inkt niet tegen vocht kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding