hoe was ik het best mijn filterrooster van de dampkap, het is héél vettig geworden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De oudere types hebben een soort stoffen filter, deze kun je vervangen.

Als je een filter heb wat alleen maar metaal is kun je er het beste mee naar aan auto wasplaats rijden.
Voor 0,50 cent even sproeien met warm water, 60 graden waar ook de motor mee wordt schoongespoten.
Ze zijn weer als nieuw.

Doe zelf even laarzen o.i.d. aan, want je moet de punt van je schoen op een puntje zetten, anders vliegen ze alle kanten op :-))

Nadat ik deze manier ondekte, maak ik ze op geen andere manier meer schoon.
In de vaatwasser blijven ze toch nog een beetje bruin.

Toegevoegd na 2 minuten:
Laat wel even het water er uit lekken en daarna randen drogen voor je ze terugplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik eens doen morgen

Andere antwoorden (4)

Hoe meer verzadigd de vetfilters zijn, hoe minder goed uw dampkap werkt.
Sommige dampkappen zijn uitgerust met een verklikkerlampje zodat u steeds weet wanneer u de filters moet reinigen of vervangen. Indien uw dampkap geen verklikkerlampje heeft, raden we aan uw vetfilter om de 2 maanden te reinigen. Raadpleeg de handleiding voor demontage-instructies.
De filters kunnen gereinigd worden in de vaatwasser. Zorg er wel voor dat ze niet in aanraking komen met uw servies en bestek.
Indien u ze met de hand wast, laat u ze eerst in warm water met afwasmiddel weken. Schrob ze af en spoel grondig na. Droog de filters goed af voor u ze terugplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de soda met gloeiend heet water laten weken.
12 jaar geleden
Koop een nieuwe. Die filters kosten geen knoop, en het is ook nog eens een stuk hygiënischer.
Ook voor het type hoef je je niet veel zorgen te maken, Er bestaan universele lappen waar je de juiste maat gewoon uit kan knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Het gaat hier om roosters. Die zijn niet zo goedkoop....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah.... 'tuurlijk..., iets te snel gelezen ;-)
Ik doe ze altijd gewoon in de vaatwasser. Gaat prima.
bamibal