Hoe ingedroogde inktvlekken uit kleren verwijderen?

Er is pen mee gewassen met de spijkerbroeken. En ook mee in de droger gegaan.
Hoe kan ik de ingedroogde inktvlekken verwijderen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
14.3K

Antwoorden (1)

Zoek haarspray op basis van alcohol. Haarspray is een onwaarschijnlijke maar effectieve vlekkenverwijderaar die je kunt gebruiken om de inktvlek te verwijderen. Zoek een haarspray op alcoholbasis op, want alcohol is het ingrediënt dat ervoor zorgt dat je met haarspray een vlek effectief kunt verwijderen.

Spuit haarspray op de vlek. Nadat je het kledingstuk plat neer hebt gelegd houd je de spuitbus met haarspray op een afstand van ongeveer 30 centimeter van het kledingstuk en spuit je de bevlekte plek gelijkmatig in met een royale hoeveelheid haarspray.

Laat de haarspray intrekken. Nadat je de vlek ingespoten hebt met haarspray laat je het middel een minuut intrekken. De alcohol in de haarspray kan de inktvlek zo afbreken. Laat de haarspray niet te lang in de stof trekken, of het middel zal in de stof opdrogen.
fremar
6 jaar geleden
Bordensteker
6 jaar geleden
-
Als je een deel van de tekst uit een op zich goede bron als antwoord knipt en plakt, kun je met dat (minder dan) halve antwoord weleens een heel verkeerde indruk wekken.
Je noemt een goede bron, maar je antwoord is desondanks onder de maat.
“Laat de haarspray niet te lang in de stof trekken, of het middel zal in de stof opdrogen.” En dan?
Na het spuiten van de haarspray begint de behandeling pas echt! En in de bron is bovendien te vinden dat dit maar één van de aanbevolen methoden is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
precies @bordensteker - en dan?
Bordensteker
6 jaar geleden
Iemand met “De Gouden Schaar” op zijn raam kan een vlek uit kleding knippen. Onze antwoordgever met de in deze categorie “bronzen schaar” knipt echter slechts een stuk tekst uit zijn oorspronkelijk goede bron, waardoor hier een misleidend en zeer onvolledig antwoord staat waar nu niemand meer omheen kan ... Dus ik raad vraagsteller en andere belanghebbenden aan dan maar rechtstreeks in de bron te gaan lezen: “Inktvlekken uit kleding verwijderen
3 Methoden:
- Nieuwe inktvlekken opdeppen
- Haarspray op basis van alcohol gebruiken
- De vlek deppen met andere reinigers”
enz.
http://nl.wikihow.com/Inktvlekken-uit-kleding-verwijderen