Kan ik een strijkijzer afdruk uit mijn blazer krijgen?

Ik heb mijn blazer iets te heet gestreken, nu zit er een strijkijzer afdruk op de rugkant. de blazer is van polyester. Is er een mogelijkheid dat ik dit er af/ er uit kan halen? De stof is als het ware net een beetje verschroeid.
(de blazer is zwart en je ziet een beetje een witte waas van het strijkijzer)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (4)

Ja hoor, dat kan er wel uit, maar waarschijnlijk alleen met een schaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas. Op deze plek is de stof een beetje gesmolten. Dat is onomkeerbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan proberen de verschroeide plekken er als het ware af te krabben, maar helemaal wegkrijgen zul je het denk ik niet. Het is net als verbrand vlees; je kunt het wegsnijden maar je kunt het niet genezen. Maar als de plek niet zo erg is kun je hem in de wasmachine gooien en met donker wasmiddel wassen, en hopen dat het eruit gaat. Ik duim voor je, maar ik denk dat je er altijd wat van blijft zien, aangezien het een beschadiging is!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou kunnen proberen wat het doet als je de blazer een nachtje in de azijn zet of dat je de blazer een verfbad geeft.

Werkt dit niet,tja dan houdt het op en kun je hem beter weggooien.