hoe maak je een stinkende ontdooide vriezer schoon?

vriezer heeft met inhoud 3 weken zonder stroom gestaan

Toegevoegd na 6 dagen:
Na ruim een week stink hij nog. We hebben de vriezer uit laten staan al die tijd. Na alle adviezen te hebben opgevolgd.. kan iemand nog iets bijdragen? Of meoten we echt een nieuwe kopen...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (7)

Sopje van soda en citroensap. Maar als het heel erg is misschien de boel eerst ontsmetten met chloor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles eruit, en ik zou dampo, vicks of iets dergelijke onder je neus smeren tegen de geur van ontbinding. Dat helpt absoluut de geur te verdragen. Daarna grondig reinigen met schoonmaakazijn, volgens mij de meest biologisch verantwoorde oplossing. Zou ook leuk zijn als je een stoomreiniger had, waardoor je alles wat aangekoekt zit, makkelijk kan weghalen terwijl je meteen je bacteriën doodt. Uitkijken met de koelelementen.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
desnoods met een mondkapje voor:
alles met een paar handschoenen aan eruit halen - in de vuilniszak ermee. vervolgens met een emmer sop van allesreiniger en een oude lap de boel schoonmaken.
na-reinigen met schoon water.
laat de deur een paar dagen open eer je de vriezer weer in gebruik neemt. in die tussentijd
zet je er een pot in met een halve kilo zout met een verse citroen in vieren gesneden en wat rode pepers eringestoken om restluchten te absorberen.
veel sterkte met deze onaangename klus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed schoonmaken.
De deur een paar dagen open laten staan,in een tochtige ruimte.
Dan een paar schoteltjes met koffie erin zetten,en dit een paar maal herhalen.
De stank trekt in de koffie.
Als je hem na die tijd weer aanzet,zal door de kou de rest van de stank verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bijna niet te doen om die geur uit je vriezer te krijgen. Maar hier een paar tips:

- Goed schoonmaken met een krachtig sopje
- Dan nareinigen met een koelkastreiniger op basis van alcohol (HG heeft ze)
- Daarna een paar schoteltjes schoonmaakazijn erin zetten en de deur open laten staan

Na een paar dagen controleren of de stand eruit is. Zo niet, ben ik bang dat je er afscheid van moet nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak vooral de rubbers aan de deur goed schoon, deze worden vaak vergeten en hier kan veel viezigheid tussen blijven zitten.
13 jaar geleden
het gemakkelijkste is met een hogedrukreiniger die heet water gebruikt. Zo een die meestal ná de vuinisdienst komt om de bakken te reinigen. Per slot van rekening ziet de vriezer er nu precies zo uit... Mocht die er bij jullie niet zijn, dan kan dat ook met de heetwater hogedrukspuit van een autowasstraat.

Melk absorbeert overigens óok heel goed luchtjes.