Hoe haal ik de vieze geur uit mijn jas?

Ik heb een airforce vorig jaar gekocht. Ik heb een paar keer na het sporten hem aangedaan alleen hij stinkt heel erg naar vieze zure geur. Ik dacht dat dit kwam doordat er zweet in de jas zat maar na een wasbeurt was de geur nog steeds niet weg. Ik heb mijn jas ook gesprayed met parfum maar de vieze geur blijft er bovenuit komen. Een vriendin van mij zei dat zij dat ook had en haar jas rook precies hetzelfde (heb geroken). Hoe kan ik deze geur verwijderen want ik loop er nu liever niet meer in omdat ik bang ben dat ik zo’n stankwalm achter mij aan heb zitten.

3 jaar geleden
2.4K
Rieneke1
3 jaar geleden
In een doos doen en een pak biotex groen er over uitstorten, vervolgens een paar dagen zo laten staan.

Antwoorden (2)

misschien helpt het om thee zakjes er in te doen of geur zakjes?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een aantal dagen buiten hangen. Of in het vriesvak stoppen als je dat hebt en dan een dag of 2 er in laten liggen. Wel in plastic verpakken voor je de jas in het vriesvak legt. Je hebt kans dat de geur dan verdwenen is. Dat lukt met vieze stinkende sportschoenen ook dus waarom niet met een air force jas. En anders moet je de jas misschien laten stomen.
Je zou ook defabrikant/importeur/winkelier om advies kunnen vragen. Misschien zijn er meer klachten over deze jas binnengekomen.
Toegevoegd op 11 november 2020 20:39: tekst