Hoe kan 't dat een trui NA de was juist minder fris ruikt?

Voordat ik de trui in de was deed, rook ie neutraal. Nu vind ik juist dat ie niet-fris ruikt. (Robijn bont.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruikt alleen je trui minder fris of ook de rest van die was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook wel eens maar dan inderdaad de hele was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, de rest ruikt ook wel een beetje zo misschien. Maar bij de trui valt 't me op.

Antwoorden (9)

misschien is je wasmachine aan een schoonmaakbeurt toe.
draai eens een was op 95 graden, met een vaatwasmachinetablet er in.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krimpt m'n was dan niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder was!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja joh, met veel wollen truien in de was.. leuk heeft je barby ook weer eens wat aan te trekken :)
Rieneke1
14 jaar geleden
@mmm; nee sorry, vergeten te zeggen dat het met lege trommel moet.
Het kan zijn dat er zeepresten, vet etc. in de wasmachine zitten. Dat gaat stinken. Om dit op te lossen (en te voorkomen) kun je af en toe je machine (leeg!!) op de hoogste temperatuur laten draaien met een scheut schoonmaakazijn erin. Werkt reinigend en ontvettend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaakazijn? Hmm, zal ik eens aan de verkoopsters vragen.
Heb ik ook met Robijn gehad, wasverzachter dan. Eerlijk, ik vond het stinken. En zag er zo smakelijk uit op het flesje :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ruikt is de frisheid van een chemische stof, verpakt in dat flesje, genaamd Robijn...
Als jij de reclame gelooft, dan zeg je de reclame na, en geloof je dat dat frisheid is...

Jij gelooft het kennelijk niet...

Dat laat zien hoe je in de wereld staat... en ik kan dat heel goed waarderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik pakte maar een willekeurig wasmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nee, ik geloof reclames zelden.
'Witter dan wit...'
Heb dat ook geregeld, haal ik de was uit de wasmachiene en dan stinkt ie verschrikkelijk. Was ik het weer en dan is het weg. Snap het ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tweede keer gewast met 't zelfde middel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja
Zou het kunnen dat je de was niet direct uit de machine hebt gehaald?
Ik heb dat weleens met fleecetruien; die moeten er echt meteen uit en opghangen worden of in de droger, anders stinken ze alsof er schimmel op zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm... Ik weet niet wat fleece is. Maar 't klopt wel dat ik niet de was direct uit de machine had gehaald!
Ik zal erop letten in de toekomst of dat verschil uit maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Wasmachine leeg laten draaien, met alleen een scheut schoonmaakazijn erin. Of met drie vaatwasmachinetabletten, heb ik ook wel eens als tip gehoord.

Stoffilter leegmaken.

Trommel eruithalen, als dat kan - kijken of je die ene sok kunt vinden die je sinds de zomer van 2004 kwijt bent.

Wasverzachter: niet gebruiken, of een mini-mini-mini-scheutje erin doen. Ik heb iets paarsigs van de AH, dat stinkt, tenzij ik het bij een half vingerhoedje houd, dan ruik ik korte tijd een chemolavendel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee waar 't stoffilter zit... 'S kijken of ik die kan vinden.
Trommel er uit halen?? Pfft dat kost een week arbeid (als ik 'm dan ooit weer inmekaar kan krijgen... ;)).
Wasverwachter: heb ik niet gebruikt. Dat schoonmaakazijn maar eens proberen - ge bent de 2e die 't noemt.
Omdat je het wasmiddel niet lekker vindt ruiken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De combinatie van wasmiddel met wasverzachter maakt ook uit. Mijn ervaring is dat bij goedkoop wasmiddel met dure wasverzachter de wasverzachter niet lekker uit de verf komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had geen wasverzachter gebruikt.