als terpentine/wasbenzine/thinner opgedroogd is, is het dan niet meer brandbaar?

Ik vraag me af of deze drie producten nog brandbaar zijn als ze opgedroogd zijn. Of het dan noodzakelijk is het object (doek,vloer) dan nog grondig te reinigen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Opdrogen is in dit geval verdampen, als dat is gebeurd is er geen brandgevaar meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit onder voorwaarden dat de dampen zich voldoende kunnen verspreiden en verdunnen, anders ga je een mooie knal krijgen
Ook in deze stoffen zitten vaste rest bestanddelen. Deze stoffen kunnen brandbaar zijn en in kombinatie met bv een plastic fles wel voor brandgevaar zorgen.
Soms lijkt het dat alles is opgedroogd, maar er kan nog altijd damp aanwezich zijn. daarom steeds goed en voldoende ventileren, want er is niet veel vloeistof nodig om voldoende verdamping te hebben, voor een grote knal.
Robby BB