Hoe houd je een PuffSpons vrij van Bacterien?

He,

Ik heb laatst een Puffspons gehad (zo'n spons voor onder de douche, voor shower gel).
Maar die dingen staan bekend om dat ze een broedplaats zouden zijn voor bacterien.
Hoe houd ik de spons dan schoon?

Ik gebruik de spons voor me shower gel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gooi hem
Altijd in de wasmachine;)
Werkt goed, een keer in de maand ofzo.
Gewoon op een niet te warm
Programma
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind die dingen zo goor, sorry hoor, maar vergelijk het eens met een washandje, die gebruik je toch ook geen maand lang, ook al spoel je hem na elke douchebeurt uit? En dan zijn dr ook nog mensen die zo'n ding met de hele Fam. Gebruiken!!!! En dan eens in de maand in de machine? Bbrrrr
Das mijn mening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vroeg niemands mening!
Bedankt.

Het beste antwoord

Bacterie vrij gaat niet lukken, dat wil alleen in een steriele omgeving.
Als je na elk gebruik (of na elke paar keer) de spons goed afspoelt met heel heet water, vlak daarna met koud en dan goed uitwringen, dan heb je de meeste bacteriën wel dood.
Het gaat er vooral om dat je eventuele huidschilfers goed wegspoelt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je goede antwoord

Andere antwoorden (2)

een badje met chloorwater zal wel effectief zijn.
maar waarom zou je het willen, plus het is slecht voor het milieu.
zie bacterien als iets wat erbij hoort, verdelgen gaat toch niet lukken.
zou je zo'n spons een heel jaar gewoon gebruiken, dan zal je er nog niets van opdoen.
Rieneke1
11 jaar geleden
goed uitspoelen na gebruik, en vooral laten drogen.
(bacterien hebben vocht warmte en voedsel nodig)

nu en dan in een wasnetje in de was mee laten draaien zodat ie fris blijft.