Hoe kun je de kleur van kunststof tuinmeubelen opfrissen?

De blauwe tuinmeubelen zijn helemaal vaal geworden. Ik heb het schoongemaakt met reinigingsmiddel voor kunststof, maar dat helpt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Na verloop van tijd bleekt de kleur van -met name donkere - tuinmeubelen helemaal uit, en eigenlijk haal je dat neit meer terug. Zolang de meubels nat zijn, lijkt het nog wel ergens op, maar eenmaal droog zijn ze meteen weer bleek. Verven is eigenlijk geen optie. Vermoedelijk is je tuinset inmiddels aan vervanging toe.

Als namelijk de kleur is uitgebleekt, is er ook verder in het kunststof wel enige schade aangericht door de tand des tijds. De weekmakers zijn bijvoorbeeld grotendeels uit het gevaar bestaat dat er eerdaags ergens een klein haarscheurtje in het plastic verschijnt, en voor je het weet gaat er iemand nietsvermoedend in zitten, en dondert vervolgens met - kapotte- stoel en al op de grond. En dat wil je je visite natuurlijk niet aandoen.

Toch maar eens uitkijken naar een leuke nieuwe tuinset dus, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien helpt dit middel? HG tuinmeubel 'kracht' reiniger verwijdert snel en gemakkelijk sterk aangehechte vervuiling van tuinmeubelen van kunststof, aluminium, rotan(look), pitriet en metaal, maar ook van geëpoxeerde, gegalvaniseerde en vrijwel alle andere (combinaties van) materialen. Besproei het oppervlak en laat de reiniger 1 à 2 minuten inwerken. Neem het vuil af met een doek of keukenpapier. Bij zeer sterke en hardnekkige vervuiling de reiniger langer laten inwerken. Vervolgens het vuil losmaken en met een borstel of spons het vuil afspoelen.