Hoe effectief is handwas in vergelijking met machinewas?

Wanneer je niet de mogelijkheid hebt kleding in een wasmachine te doen, is het dan effectief om het een paar uur in een emmer met warm water en wasmiddel te laten weken en dan op te hangen? Kun je dit als schoon beschouwen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Weken zoals jij het beschrijft, dat is niet wassen en niet per definitie schoon.

Wassen kan je met de hand doen of met een borstel. Met de hand is eerst weken daarna twee delen van het te wassen shirt bv tegen elkaar aanwrijven heen en weer, vooral in de hals. Hierna goed uitspoelen en nat ophangen, strijken hoeft dan eigenlijk niet.
Succes hoor, @XNien99
-----

Ja, als je meer doet dan weken is een handwasje effectief.
Toegevoegd op 31 juli 2018 10:47: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ivana
5 jaar geleden
Plus...We doen op de camping niet anders. Bijkomend plezier, dat je Frans met sprongen vooruit gaat, want je staat altijd met meerderen te 'handwassen' (Moet je natuurlijk wel naar een echte Franse camping gaan. :) ) en de was wordt net zo schoon als thuis.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heei, ja dat bedoelde ik eig ook wat jij beschrijft. Vergeten erbij te vermelden. Dankjewek voor antwoord. :)
Tenzij je wasgoed vreselijk vervuild is wel. Sowieso is het lekker opgefrist, en als je biotex voor de handwas gebruikt, zijn veel vlekken ook wel verdwenen.
Uiteraard niet vergeten te spoelen met schoon water, al vermeld je dit niet.
Rieneke1