vette vingervlek op DVD. Hoe krijg ik die er veilig met een huismiddeltje vanaf...?

Ik wil er niet iets speciaals voor aanschaffen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Gewoon onder de lauwe kraan, vaatdoekje met druppeltje afwasmiddel. Serieus.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

gewoon onder de kraan met Dreft 9of ander afwasmiddel) kan geen kwaad. Wel goed afdrogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alcohol of met een zachte doek oppoetsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kan dvd s gewoon wassen met een sopje.
goed drogen erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon altijd afwasmiddel gebruiken,lekker vetvrij maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik zelf altijd een doekje om brillen mee te poetsen
zit een klein beetje ontvetter in

heb dit niet in huis dan idd afwasmiddel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als oud eigenaar van een cd winkel zou ik je alcohol aanbevelen wel 96% alcohol gebruiken omdat helemaal verdampt door de lucht het laat niks achter op de cd/dvd en zeker geen water in water zit kalk en aangezien een cd uit hele kleine putjes bestaat is de kans groot dat deze dicht komen te zitten met kalk

Toegevoegd na 6 minuten:
gebruik een zachte doek om hem schoon te maken en maak een draaiende beweging
met een brillen doekje wat hier boven iemand zei is een prima doekje zorg erwel voor dat het doekje niet pluist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de gladde kant van een CD/DVD kan niet zo gek veel gebeuren. Die kun je desnoods voorzichtig polijsten als er krassen op zitten. De kant van het label is veel kwetsbaarder omdat vlak onder het oppervlak de gegevenslaag zit. De gladde kant kun je gewoon poetsen met een zachte doek, eventueel met een drupje afwasmiddel en wat water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo,ik was de dvd en vieze cd's altijd met dreft
werkt prima!