Kan je schoenen poetsen zonder schoensmeer??

Geen schoensmeer in huis

Toegevoegd na 45 seconden:
Dus dat ze wel glansend worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (9)

Een flinke doek bij de twee punten pakken en met stevige halen over je schoenen halen terwijl je ze aanhebt. Als ze niet helemaal kaal zijn krijg je ze zo weer aardig aan het glimmen. deze noodoplossing leerden we in dienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik wel eens olijfolie. Paar druppeltjes op een doek, zachtjes inwrijven en oppoetsen.

Als je schoenen erg kaal zijn, is dit geen goed idee want je ziet de kale plekken dan nog meer, maar jij wilt ze laten glanzen. Dat lukt heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilde ik ook zeggen.
Ik vergeet telkens schoensmeer te kopen en gebruik daarom olijfolie wanneer ik wil dat mijn schoenen er netjes uit zien.
Eerst goed met een doekje het vuil van je schoenen eraf vegen dan zijn ze weer schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst het vuil er af, dan met de binnenkant van een bananenschil opwrijven. Bananenschil weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Wilde je die schil nog bewaren dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders krijgt men slippers .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja teun, dat bedoel ik ;)
Als je een man bent,gewoon als je ze aan hebt
even langs je broekspijpen halen.
Suc 6 verzekerd.
12 jaar geleden
Zelf heb ik ook geexperimenteerd , en boek een goed resultaat met siliconenspray ! Doe ik ook mijn leren motor laarzen mee , en werkt perfect . Kijk natuurlijk uit met de onderkant van de zolen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger... toen ik in dienst zat moesten de schoenen ook blinken. Wanneer er geen schoensmeer voorhanden was deden we het met (sla)olie. werkt goed.
Volgens mij kan het ook met andere biologische oliën (olijf, zonnebloem) gewoon even insmeren en uitwrijven tot slot na-wrijven met een nylon kous en genieten maar!

groet

Dirk Jan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn schoenen heel vaak behandeld met vaseline. Gingen ze altijd heel mooi van glimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf gebruik ik volgende trucs:

- bananenschil (kan een lichte kleurverandering geven)
- kuisen met een vod van badstof en alepzeep, zeep eraf halen met vochtige vod en goed opwrijven met olie of gelijkaardig (babyolie, bodylotion, amandelolie)

Toegevoegd na 54 seconden:
opmerking: niet te nat maken en goed droogwrijven in kleine cirkels